Bledar Laço: Emrat më të spikatur të muzikës shqiptare, në 100 vjet histori
Spektakli i të shtunave, sërish prezent në shtëpitë e shqiptarëve
Ilda Lumani
Prej vitesh, tashmë e shtuna në
televizionin “Klan” ka krijuar traditën e spektakleve muzikore të treshes së
suksesshme vëllezërve Laço, Pandi dhe Bledi, si dhe kompozitorit Adi Hila.
Projekte që kanë marrë tashmë simpatinë e publikut që i ndjek me fanatizëm,
ndërsa një tjetër projekt do të vijë në këtë sezon të ri nën logon “100 vjet
muzikë”. Logo që shkon paralel me 100-vjetorin e Pavarësisë së vendit dhe që do
të sjellë në këtë spektakël, sipas regjisorit të tij Bledi Laço, “emrat më të
spikatur të krijimtarisë muzikore të një shekulli”. Në fakt, ky program është
tejet origjinal dhe çdo detaj i tij ndoshta i vogël për lexuesit e kësaj
interviste, në ekran nuk është aspak i tillë e kjo është arsyeja që Laço është
pak i kursyer në gjëra konkrete në këtë intervistë. Megjithatë, ajo që pritet
janë këngët që kanë bërë epokë, këngëtarët më të mirë të skenës, e gjithashtu
mjaft autorë të ndaluar, apo të larguar nga skena.
Me një pjekuri artistike vjen në një projekt muzikor gjithëpërfshirës,
çdo të thotë për ju të pasqyrosh 100 vjet muzikë, sipas konceptit tuaj
regjisorial?
Sigurisht, një nga angazhimet më
të vështira, jo vetëm të miat si regjisor e bashkautor i programit, por i gjithë
grupit tonë realizues. Në të vërtetë, regjisura si në këtë qasje, si një art
sintezë i gjithë elementëve bashkon në këtë rast edhe vështirësitë apo paqartësitë
shumëplanëshe të një prezantimi dinjitoz dhe me shumë vërtetësi të kësaj nisme.
Kur e ka zanafillën ky projekt dhe sa ju është dashur të kërkoni dhe
hulumtoni në muzikën e traditës shqiptare?
Po t'ju kthej paksa pas në kohë,
do t'ju bëj të shihni me kujdes elementët mbështetës të këtij programi.
Normalisht që viti jubilar, përgatitjet e gjithanshme dhe projektet e shumtë të
lançuar nën siglën dhe logon e "100 vjet pavarësi", patën shkëndijën
e tyre në ngjizjen e këtij formati që me thënë të drejtën duhej latuar shumë që
të "mpiksej" në spektakolar. Pastaj konsultat, shkëmbimet e ideve dhe
mendimeve, format e reja dhe studimi i hollësishëm për një iniciativë të tillë,
të detyrojnë të mos e llogarisësh kohën dhe mundin.
Një shekull këngë, është baras me një shekull sukses? Kë do të
cilësonit ju si dekadën më të suksesshme muzikore shqiptare?
Unë nuk do të doja t'i ndaja me
dekada këto super krijime që normalisht do të dalin në paradë si suksese të
muzikës shqiptare. Më mirë do të ruajmë boshtin tematik, zhanret e lëvruar, që
më së paku të sjellim ato që i kanë rezistuar kohës dhe që duhet t’iu mbeten
brezave. Jo për patriotizëm apo nacionalizëm ekstrem, por thjesht sepse mendoj
që t’u servirim më të rinjve gjithë këtë trashëgimi potenciale krejtësisht të
dallueshme nga të tjerët. Dhe që na përforcojnë më shumë pikëmbështetjen e
identitetit kulturor. Nëse këto koncepte do të ndihen të tilla si jehona e
madhe "o sa mirë me qenë shqiptar", atëherë besoj se do të kemi
sukses.
Si është menduar skena e këngëve të këtij “shekulli”?
Duke qenë se jemi në një studio
televizive, në bashkëpunimin me një nga kolonat më të forta të spektaklit
televiziv të “Klanit”, skenografin Gaetano Castelli, jemi përpjekur të sjellim
simbolikën e kësaj feste dhe elementët e saj në një skenë totalisht moderne e
teknologjike, me sipërfaqe shumë të mëdha të ekraneve LED. Kjo bashkëlidhur dhe
me konceptin e ndriçimit të drejtorit të fotografisë së spektaklit në Sky
Italia, Marcello Iazzetti. Ka një ndërthurje organike të këtyre faktorëve në
konceptin tërësor skenografik e vizual.
Cilët do të jenë emrat e kompozitorëve dhe këngëtarëve që do të jenë shtylla
e programit tuaj?
S'mund të jem absolutisht konkret
në emra, por do të jenë emrat më të spikatur të krijimtarisë muzikore, çfarë përmban
gjithë kjo periudhë historike. Duke synuar të ndriçojmë ata që kanë mbetur në
hije për shkak të kohës, dhe ata të cilëve koha dhe periudhat e vështira nuk ua
zbehën apo përbaltën kontributin kolosal. Në fund të fundit, të gjithë
kompozitorët, poetët e këngëtarët kanë vendin e tyre lapidar në terapinë e
shpirtit të kombit. Me të gjithë krijimet, me të gjitha format, në të gjitha
zhanret.
Si do të kulmojë çdo mbrëmje? Si është menduar nata e spektaklit?
Logjikisht, ne do të sjellim
muzikën më të mirë të kësaj kohe, përjashtuar muzikën serioze klasike dhe
veprat e mëdha, të cilat kanë një trend tjetër jo të një zhanri kaq demokratik
sa show. Ndaj, çdo numër në skenarin e mbrëmjes do të ketë peshën dhe rëndësinë
e një kulminacioni në krijimtari. Si edhe në programet e tjerë bashkë me kolegët
do të përpiqemi të sjellim interpretime dhe bashkëpunime të veçanta të
parealizuara asnjëherë më parë.
Do të ketë një rrjedhë kronologjike të krijimtarisë muzikore apo miks
të viteve dhe krijimtarisë?
Jo, nuk do të ndjekim një rend
kronologjik dhe historik, sepse edhe vetë krijimtaria nuk ta lejon plotësisht këtë,
me labirintet e saj të autorëve dhe kohës. Siç ju thashë, do të qëndrojmë më së
shumti sipas tematikës dhe zhanrit, në një miks të kësaj natyre.
Cili është publiku që do ta përthithë më shpejt këtë spektakël?
Më duhet të bëhem pak parashikues
tani, po them se për shumë net të së shtunave, ashtu si dhe më parë ne do të
jemi prezent në shtëpitë e shqiptarëve me muzikën tonë, identitetin tonë dhe atë
që na dallon prej të tjerëve. Besoj se të gjithë do ta gjejnë veten në mbrëmjet
tona të ditës së shtunë.
Prej vitesh jeni një nga shtyllat e forta të spektaklit në televizionin
“Klan”. Ndërkohë që paralelisht me ju bëhen spektakle të tjerë. Sa ndihet
konkurrenca profesionale duke pasur parasysh se “100 vjet muzikë” është një
spektakël origjinal?
Ju e precizuat që ky është një
program origjinal dhe me shumë të papritura, po kjo brenda llojit, sepse nuk ka
arsye të ndikojë absolutisht në marrëdhëniet me kolegët apo konkurrencën
profesionale. Sigurisht që kjo e fundit, edhe brenda egos së një artisti të
shtyn të kërkosh më shumë nga vetvetja dhe të kërkosh të japësh gjithmonë
maksimumin. Aq më tepër që marrëdhëniet midis kolegëve këtu janë ndërtuar mbi
respektin e mirëkuptimin reciprok, aq më shumë kur gjithçka krijohet dhe
zhvillohet nën logon e KLAN.
Mund të na jepni ndonjë detaj tjetër të elementëve të show-t?
Gjithmonë, jo për ndonjë
paragjykim dhe jo për fshehje të surprizave, nuk kam dashur të zbuloj apo veçoj
elementë të veçantë të programit për t’ia bërë të ditur publikut, por sepse në
këndvështrimin tim të gjithë detajet e rëndësishëm apo jo, përbëjnë një të tërë
që publiku duhet ta shikojë, gjykojë e më pas të thotë fjalën e tij nëse i pëlqen
ose jo. Kështu që më mirë t’i lëmë të gjitha gjërat të bëhen bashkë e pastaj të
presim rezultatin.
Comments
Post a Comment