Deti nxjerr në breg antikulturën qytetare
Nga
Albert Vataj
Ishmi
nxjerr në breg dëshminë e një krimi ekologjik dhe antikulturën qytetare. Aty ku
duhet të të përcjellë syri shëtitësit e parë të bregut të detit, ndërsa sezoni
i pushimeve përpëlitet mes mëdyshjes së kushteve atmosferike, të trokasë, një
panoramë e trishtë të shpërfaqet para kandës joshëse që përcjell bregdeti në
një ditë të bruztë, të trazuar dhe një qiell me re. Si për ironi të fatit,
shëtitësit e kësaj joshje romantike, të mbetur në memuare, i zëvendësojnë disa
banorë, ndoshta të zonave përreth, të cilët rrëmojnë mes pirgjeve të
hedhurinave të bregut, për të gjetur diçka që mund ta konvertojnë në para, apo
të rifaktorizohet. Kjo mbartje kushtruese dhe britme ambientalizmi nxjerr zemëratën
e vet në Ishëm, fare pranë kryeqendrës, Tiranë, aty ku vegjetojnë me dhjetëra
organizata, shoqata, OJF, në programin e të cilëve është higjiena, mbrojtja e
natyrës, ekonologjia, ambientalizmi e turli emërtesash, pas të cilave vërshojnë
projekte e mijëra euro të taksapaguesve. Për kujtesë gjeografike dhe ndërmendje
administrative, Ishmi shtrihet në ultësirën perëndimore, në trekëndëshin
Tiranë-Durrës-Kepi i Rodonit. Ai ka një vijë bregdetare afërsisht 26 km, ku
përfshihen Gjiri i Lalësit dhe Gjiri i Ramshpatit, në këtë gjatësi përfshihet
dhe Kepi i Rodonit.
Në
këtë kuadër, mëtojmë gjithashtu se kjo epiqendër katastrofe ambientalizmi dhe
harbutërie qytetare, lumi Ishëm, sipas një studimi të paradokohshëm të kryer
nga një institut zviceran, rezulton të jetë lumi më i ndotur në shkallë vendi.
Ky lumë është i gjatë 74 km dhe formohet nga bashkimi i lumit të Tiranës me
përroin e Tërkuzës dhe atë të Zezës. Kjo prurje derdhet pranë fshatit Drac të
komunës së Ishmit, në atë pjesë që njihet edhe si plazhi me të njëjtin emër.
Përgjatë shtegtimit të tij, ai përshkon disa qendra të banuara derisa përfundon
në det, aty ku ngre “përmendoren” e antikulturës civilizuese, të cilën soditim
ne sot. Kjo formëzon dhe dëshminë më të pakontestueshme se vullneti për të
ruajtur ambientin, për të trashëguar vlerat e patjetërsueshme natyrale të kësaj
zone, është një pamundësi, një marrëveshje që kemi bërë me shkatërrimin.
Tonelata
e mbetjeve që shtrihen si një përbindësh në gjatësinë e bregdetit të Ishmit, me
tendencë mësymjen e plazhit të Durrësit, dhe kaplimin e tërë të tij, u behu nga
zemërata e pakohë e shirave dhe rrymat detare. Larmia e këtyre "mysafirëve
të paftuar" është njiherash dhe pasqyrë e ambicies së statusit social dhe
ngulmit për të dëshmuar se sa dhe si funksionojnë politikat e pastrimit publik,
për zbatimin e të cilit ekzistojnë mekanizma, struktura, mjete njerëzore dhe
financiare. E të gjitha këto, kurrsesi nuk mund të jenë në funksion të
shndërrimit të lumenjve në kosha hedhurinash.
Rëra
nën peshën e këtyre mbetjeve urbane e industriale është një mesazh, një
kushtrim, një ndërmendje qytetare. Sot kur bregun e mbulojnë hedhurinat, e
valët e detit vijnë dhe ikin, duke plotësuar këtë dekor tragjik, i cili mundet
të jetë vetëm se shqiptar. Ato plehra, sigurisht që nuk ranë nga qielli,
sikurse as nga përtej brigjet shqiptare nuk erdhën, as deti nga barku i tij nuk
i nxori. Natyrisht, ata janë vepër e kontributit tonë të njëzëshëm, solidaritetit
tonë absurd, akt i asaj qytetarie, petk të cilin e përdorim vetëm si dëshmi e
egoizmit tonë të sëmurë, dhe kurrsesi si një ndjesi, një yshtje e brendshme
promovuese dhe mëtuese. Modeli jonë i qytetarisë, i asaj qytetarie që flakëron
plehrat nga kati x dhe i plas në rrugë apo në trotuar, asaj vetëdije
civilizuese, që nguron të bëjë ca hapa për të mbërritur tek vendi i duhur, dhe
thërret një arsye nga brenda vetes, për t'i lënë poshtë një peme, apo në kthinë
të rrugës. Për të mbërritur në finalizimin e kësaj maskarade, këtij terrorizmi
ekologjik, shndërrimin e lumenjve në përcjellës të hedhurinave dhe pafytyrësisë
sonë. Dhe më pas gjithçka finalizohet në këtë breg deti, në këtë prehër që ende
nuk ka vendosur të çelë bujarinë e saj të verës, por të batërdisë
ambientalistët që veç retorikave dhe pasioneve mediatike, nuk kumtojnë gjësend
tjetër.
Comments
Post a Comment