OGUST KONTI: Për të krijuar shoqërinë e re çdo fantazi e vjetër duhej të lihej mënjanë, qoftë kjo e Zotit opo e dogmave metafizike, për barazinë apo sovranitetin e popujve
Për të krijuar shoqërinë e re çdo fantazi e vjetër duhej
të lihej mënjanë, qoftë kjo e Zotit opo e dogmave metafizike, për barazinë apo
sovranitetin e popujve. Përderisa funksioni i mendjes tani do të jetë të
pasqyrojë të saktë gjëndjen reale të sendeve, përmbajtja e besimit të ri, duhet
të shkojë drejt burimeve të tilla objektive dhe ky, është vetë
humanizmi. Se, në fund të fundit, është humanizmi që na bën ne të gjithë të
fitojmë burimet tona materiale, intelektuale, shpirtërore dhe morale. Por,
megjithatë, ai nuk donte që të ruante dogmat e së kaluarës; ai megjithatë
ndërtoi besimin e ri njerëzor, sikur ai të ishte një version laik i
katolicizmit.
Ogyst Kont (Auguste CONTE), filozof, sociolog dhe
matematikan franc. (1798-1857). Ligjëroi mekanikën dhe matematikën në Shkollën
Politeknike të Parisit, mirëpo për shkak të sulmit kundër akademikëve, të
cilët, sipas tij bënin «një politikë shkencore të turpshme» dhe botimit të
Kursit të filozofisë pozitive humbi vendin e punës. Gjatë jetës nuk kishte
shpesh kurrfarë të ardhurash dhe e siguronte ekzistenccn në saje të ndihmës që
i jepnin ithtarët e tij.
Konti në përgjithësi konsiderohet themelues i pozitivizmit.
Me moton e njohur «savoir pour prëvoir, prëvoir pour prëvenir», Konti u përpoq
të themelonte shkencën pozitive të tij, me të cilën u kundërvihej të gjitha
spekulimeve idealiste dhe metafizike. Objekt i njohjes së vërtetë mund të jenë
vetëm faktet, ajo që është dhënë, që është pozitive. Mund të njihen vetëm
raportet ndërmjet fenomeneve, por edhe thelbi i tyre, kurse objekt njohjeje nuk
mund të jetë as çështja mbi shkaqet e para as ajo mbi qëllimet e fundit. Por
për parashikimin e fenomeneve të ardhshme, sipas Kontit, nuk është e nevojshme
asgjë tjetër përveç njohjes së raporteve - domethënë të ligjeve - midis vetë
fenomeneve. Andaj edhe është e mjaftueshme dituria (savoir) për të parashikuar
(pour prëvoir). Çdo gjë tjetër përveç njohjes së fakteve, çdo spekulim
teologjik ose filozofik hidhet poshtë radikalisht. Kjo shkallë pozitive e
shkencës është shkalla e tretë më e lartë, koha e pjekurisë së shkencës, në të
cilën gjithçka zbulohet nëpërmjet vëzhgimit dhe eksperimentit.
Para kësaj shkalle ekzistojnë dy rrugë të ulëta: teologjike
dhe metafizike. Shkalla e femijërisë së diturisë, shkalla e saj teologjike, të
gjitha fenomenet i shpjegon me anën e qenieve hyjnore kulminante. Shkalla
metafizike, që identifikohet me rininë, i ka zëvendësuar qeniet hyjnore me
nocionet, ç janë nocionet e natyrës, të forcës jetësore e tjera, dhe pastaj
këto nocione kuptohen si thelb i vetë gjërave. «Në shkallën metafizike, e cila
në themel është vetëm një modifikim i zakonshëm i së parës, forcat mbinatyrore
zëvendësohen nga forcat abstrakte». «Ligji i tri shkallëve» ndërkaq nuk e
përjashton as faktin se në fusha të caktuara të diturisë ekzistojnë
njëkohësisht të tri shkallët. Konti lidhur me këtë bile as nuk e mohon tezën se
religjioni dhe spekulimet metafizike kanë medoemos kontributin e tyre për
zhvillimin e njerëzimit; këto kanë ndërtuar shkallët mbi të cilat ngrihet
tempulli i diturisë së sotme. Mirëpo për shkak të falënderimit që u shprehim si
forca historike nuk mund të nxirren obligimet shpirtërore për të sotmen.
Pozitivizmi përpiqet të shpjegojë përse kohët që kaluan me shpejtësi të madhe u
detyruan të mendojnë ashtu siç vepruan, mirëpo ai qëndron edhe mbi të kaluarën.
Duke klasifikuar shkencat, Konti caktoi 6 fusha themelore:
matematikën, astronominë, fizikën, kiminë, biologjinë dhe sociologjinë.Shumë
autorë konsiderojnë se Konti është themelues i sociologjisë bashkëkohore. Sipas
tij, sociologjia nuk është akoma në shkallën e tretë pozitive të zhvillimit,
mirëpo pikërisht detyrë themelore e shkencës bashkëkohëse është që ta qesë
natanë spekulimeve metafizike në studimin pozitiv të fakteve. Përparimi i
shoqërisë, sipas Kontit, është evolucion, brenda të cilit, në realitet, nuk ka
transformime të qenësishme revolucionare, kurse të gjitha fenomenet duhen
studiuar sipas «koekzistencës dhe sukcesionit» të tyre, nëpërmjet krahasimit
empirik, duke mos hulumtuar disa «shkaqe esenciale» të cilat i krijojnë dhe i
mundësojnë këto ndryshime. Të gjitha fenomenet politike dhe ekonomike mund të
kenë ndikim të njëmendtë në përparimin e shoqërisë në qoftë se me këto nuk
lidhet edhe transformimi moral i individit. Në këtë drejtim Konti konsideron se
një nga detyrat e politikës së vërtetë është që egoizmin ta zëvendësojë me
altruizëm. Konti e redukton psikologjinë në realitet në biologji dhe sodologji.
Introspekcioni si metodë psikologjike specifike është absurd, kjo është
përpjekje e ngjashme me atë kur vëzhguesi përpiqet ta vëzhgojë vetveten nëpër
dritare si po shetit nëpër rrugë. Edhe vetë filozofia si filozofi është
absurditet: ajo mund të jetë vetëm sistem ose unitet i disa shkencave, të cilat
bazohen në unitetin e metodës shkencore. Prandaj, meqë ekziston një metodë
unike në të gjitha shkencat, metoda sociologjike është identike me atë
natyrore-shkencore. Sociologjia ndahet në statikën sociale dhe në dinamikë. E
para studion varësinë reciproke të fenomeneve sociale, harmoninë dhe ekuilibrin
e tyre, kurse e dyta ligjet e zhvillimit dhe të përparimit të tyre. Përkundra
pushtetit kishtar, i cili i përgjigjej shkallëve të mëparshme të zhvillimit të
shoqërisë, Konti kërkon që në shoqërinë bashkëkohore, industriale pushteti t'u
jepet filozofëve pozitivistë sepse atëherë ai do të ishte i mbrojtur nga
kualitetet morale dhe shkencore të bartësve të tyre dhe me këtë autoritative
për të gjithë qytetarët.
Nga përceptimet e jashtme ne krijojmë të njohurit tonë të
njeriut, kurse nga ndjenjat krijojmë moralitet, por gjithmonë me pjesëmarrjen e
inteligjencës. Të moralshmen është e drejtë ta quajmë të lindur si dhe produkt
të zhvillimit. Ne, që nga fillimi, jemi qenie morale, mirëpo njeri të moralshëm
duhet ta bëjmë edhe veten; prirje morale (altruizëm dhe egoizëm) kanë edhe
kafshët, mirëpo moraliteti është vepër e njeriut dhe e historisë. Edhe arti
është për Kontin fakt ose kontekst i fakteve dhe si i tillë, e barabartë me
veprimtaritë e tjera njerëzore që janë të varura, para së gjithash, nga situata
e përgjithshme shoqërore. Arti ndihmon edhe si mjet për krijimin e shoqërisë së
përsosur, kurse aftësia e tij gjendet ndërmjet aftësive intelektuale dhe
morale, dhe kështu mund të ndihmojë në shndërrimin e njohjes në veprimtari.
Përgjithësisht, ndërkaq, studimi i artit kërkon gjithashtu objektivitet dhe
arsyetim të qetë çfarë e kërkon për shembull astronomia.
Kah fundi i jetës, duket edhe nën ndikimin e disa krizave
personale, Konti bëhet ithtar i një religjioni të caktuar «sentimental» pa
perëndinë, në të cilin arsyeja duhet t'i nënshtrohet zemrës. Religjioni i
«qenies së madhe» të madhërishme (Grand ëtre) është një religjion i një
humaniteti të atillë i cili për priftërinjtë emëron - filozofët, për dogma - të
vërtetat shkencore, kurse për vlera themelore - dashurinë, rendin dhe
përparimin.
Gjithë pozicioni filozofik pozitivist i Kontit, i cili
dëshiron të zhdukë çdo metafizikë, vuan, de facto, nga horizonti metafizik
vetjak i tij: nga idhujtaria e fakteve, e cila do të thotë vetëm pajtim
«pozitiv» me ekzistuesen dhe e cila në vend të spekulimit metafizik tradicional
fut një mistikë të re të scientizmit dhe një «katekizëm me papë të ri dhe me
stërgjyshër të rinj në vend të vjetërve» (Marksi mbi Kontin). Pavarësisht, pra,
nga meritat e padyshimta të O. Kontit (sidomos lidhur me përpjekjen shkencore
të themelimit të sociologjisë empirike), kufizimi themelor i tij qëndron
pikërisht në faktin që nuk i ka parasysh ato premisat mbi të cilat themelohet
tërë ndërtesa pozitiviste e tij, dhe të cilën pikërisht për këtë shkak edhe nuk
e merr parasysh, sepse kjo nuk do të ishte në përputhje me orientimin
«pozitivist» kah faktet dhe me mospërfilljen e përgjithshme të çdo spekulimi
filozofik.
Përsëri suksesi i besimit të njerëzimit do të kërkonte
stabilitetin e familjes dhe prej saj inspirimin e shpirtit të altruizmit dhe të
dashurisë. Konti nuk do to prononte vlerësimin e hershëm teologjik për privimin
e njeriut, apo që nocioni i altruizmit për natyrën njerëzore është i panjohur.
Për Kontin instiktet altruiste ishin një çështje e fakteve shkencore, siç
thoshte ai, duke cituar krijuesin e frenologjisë, Gallin i cili pretendonte të
tregonte se në tru ka një "organ" të veçantë të vullnetit të mirë.
Përveç kësaj, ashtu si gratë ruanin të drejtat morale, pasi koha e mesjetës
kaloi dhe burrat u bënë më shumë të interesuar për qëllimet praktike dhe
materiale, kështu tani ata duhej të përdornin funksionin e tyre krijues në
familje dhe duhet të përqëndronin spontanisht "të gjitha aftësitë e tyre
racionale dhe imagjinuese në shërbim të ndjenjave". Për Kontin, simboli më
i arritur i humanizmit, për flamurin e pozitivizmit, ishte figura e një nëne të
re me djalin e saj foshnje, e cila ishte një analogji ndërmjet krishtërimit dhe
Besimit të Njerëzimit.
Sa më shumë ishte i interesaur Konti për krijimin e një
besimi të ri, aq më shumë dukej sikur largohej nga parimet bazë të
pozitivizmit, për të cilat ai ishte shumë i interesuar t'i trajtonte dhe
përkrahte. Së fundi, Konti, dukej se tregoi qëllimin në të cilin shoqëria duhej
të lëvizte, në vend që të përshkruante rrjedhën reale, të cilën po merrte
historia. Për të qenë të qartë, duhet thënë se Konti u përpoq t'i nxirrte
objektivat e tij nga studimet shkencore, nga "ligji i tri etapove"
dhe nga klasifikimi i tij hierarkik i shkencës. Megjithëse ndikimi i Kontit u
mbulua shpejt nën frymën e teorive politike të Karl Marksit, ai përsëri duhet
konsideruar si një figurë udhëheqëse në vargun e veprimtarëve impresiv, të
cilët fillojnë me Bekonin dhe Hobsin dhe me empiristët Loku, Berkli dhe Hjumi,
që ishin përpara tij, duke përfshirë dhe studiuesit e metodave shkencore, të
tillë si Moch dhe Poincare, po ashtu si dhe Rasellin dhe pozitivistët e tjerë logjikë
të kohës.
Veprat kryesore: Cours dephilosophie positive (1830-1842),
Traitë philosophique d'astronomie populaire (1844); Discours sur I'espirit
positif (1844); Discours sur l'ensemble du positivisme (1848); Calendrier
positiviste (1849); Systëme de politique positive, ou Traitë de Sociologie
instituant la religion de l'Humanitë (1851 -1854); Cattëchisme positiviste, ou
sommaire exposition dela religion universelle... (1854); Appel aux consevateurs
(1855); Synthëse subjective, ou systeme universel des conceptions propres a
l'ëtat normal de l'Humanitë (1865).
JETËSHKRIMET – KURESHTI NGA JETA E OGUST KONTIT
* Sado që Ogust Konti është quajtur themeluesi i filozofisë
pozitiviste, nuk ishte ai që e zbuloi këtë mënyrë të menduari, sepse siç ka
thënë Xhon Stjuart Mill, pozitivizmi ishte "prona e përbashkët e
epokës". Konti kishte filluar të mendonte seriozisht në një moshë dhe në
një vend që karakterizohej nga konfuzioni intelektual dhe paqëndrueshmëria
shoqërore. Në Francën e shekullit të nëntëmbëdhjetë ai solli mendimin e tij
perspektiv dhe të povarur. I lindur në Montpelier, më 1798, ai ishte arsimuar
në shkollën Politeknike. Për disa vite ishte sekretar i socialistit të dëgjuar
Sen Simon dhe që herët botoi një seri librash, ndër të cilët libri Sistemi i
pozitivizmit politik (1824), është më i njohuri dhe në të cilin kemi një skicë
të hershme të veprës së tij të rëndësishme Kursi i filozofisë pozitiviste, e
cila është shkruar në disa volume gjatë periudhës 1830-1842. Angazhimi i tij i
thellë romantik me Clotilde de Vaux, i cili zgjati dy vjet 1844-1846 dhe që
përfundoi me vdekjen e saj tragjike, e çoi Kontin të deklaronte rolin e
rëndësishëm, që duhet të luante afeksioni në jetë. Ky theksim i dashurisë, i
cili bëhet qendror në veprën e tij të re Besimi i Njerëzimit, ishte në kontrast
me ngurtësinë e pikëpamjeve të tij në lidhje me kupimin të shoqërisë njerëzore.
Ai pranonte se ekzistont një kontrast shkencor shumë i madh ndërmjet ideve të
tij të hershme dhe atyre të mëvonshme, duke pretenduar se ishte një aristotelian
në fillimin e karrierës së tij dhe një Shën Pavël më vonë.
* Megjithëse kontributi i madh i Kontit u përqendrua rreth
konceptit të shkencave pozitive dhe teorisë pozitive të njohjes, ishte, gjithashtu,
qëllimi i tij të tregonte se filozofia e tij e re mund të siguronte bazat e
besimit të vërtetë. Por, megjithëse filozofia e tij e re tërhoqi adhurues të
devotshëm, shumë prej tyre dhe në mënyrë të veçantë Xhon Stjuart Mill ndjeu
keqardhje për përpjekjet e Kontit për të gjetur një version laik të Kishës
Katolike Romane, ku të gjithë elementet mbinatyrorë të ishin zhvendosur, gjë e
cila e bëri atë ta thërriste veten Prifti i Parë, gjëra këto, të cilat, e çuan
Mill ta quante këte "dekatencë melankolike të një intelekti të madh".
Konti akuzoi shumë nga shkollarët e specializnr të universitetit për refuzimin
e tyre, për t'i dhënë atij një vend për mësimdhënien e historisë së shkencave.
Duke jetuar larg ndihmesave vullnetare të miqve të pozitivizmit, ai vazhdoi të
punonte në Paris, në një shtëpi të vogël, jo shumë larg nga Sorbona, ku tani
qëndron një statujë e tij, dhe nga ku dolën librat e tij të famshëm Një sistem
i pozitivizmit politik (1851-1854), Kotekizmi pozitivist(1852) dhe Sinteza
subjektive (1856). Përpara se sa të mund të kompletonte serinë e planeve të ti
në etikë, organizimin e sistemeve pozitiviste industriale dhe të veprave të
tjera filozofike, Konti vdiq më 1857, ku i dha fund dhe karreirës së tij në
moshën 59 vjeçare.
* Ndryshe ngo mendimtarët revolucionarë, të cilët bënë
thirrje për një rindërtim të shoqërisë, opo idealistët, të cilët imagjinonin
bashkësitë utopike, Konti kaloi përmes atyre rrugëve, për të cilat ai mendonte
se ishin qartësisht të dukshme për mendimin shkencor dhe u referoheshin
kushteve aktuale të historisë. Dy gjëra dominonin kryesisht në sociologjinë e
tij, dhe pikërisht: ato që ai i quante Përbërësit statikë dhe ata dinamikë të
ekzistencës shoqërore. Përbërësit statikë konsistonin në stabilitetin e disa
elementeve të shoqërisë; të tillë si familja, prona private, gjuha dhe besimi.
Për aq kohë sa janë faktikisht të përhershëm, ai nuk përkrah asnjë ndryshim
revolucionar të tyre. Në të njejtën kohë ai njeh një komponent dinamik, të
cilin e kupton si një forcë për progresin. Teoria e tij e "ligjit të tri
etapave", përmban veprimin teknik të kësaj force. Progresi, pra, ka të
bëjë, jo me ndryshimin e elementeve bazë shoqërorë, por thjesht me një
përmirësim të vazhdueshëm të kuptimit tonë për si duhet t'i bëjmë të dobishëm.
Ashtu si yjet dhe konstelacionet nuk ndryshojnë edhe pse ne lëvizim nga mënyra
teologjike tek ajo metafizike dhe, përfundimisht, tek ajo shkencore, po ashtu
as strukturat e shoqërisë nuk duhet të ndryshojnë për aq kohë sa elementet e
tyre bazë janë të tillë, të pa ndryshueshëm. Konti shikonte në këtë institucion
blloqet bazë të ndërtimit të shoqërisë. Por ajo, që pozitivizmi do të sjellë
tek familja, do të jetë, për shembull, dhënia e një statusi shpirtëror mbrojtës
për gruan. Po kështu, pronat duhet të bëhen të përdorshme, në mënyrë të tillë,
që të zhvillojnë instiktet e altruizmit më të lartë, në vend të lakmisë dhe të
xhelozisë. Besimi është çelësi i të gjithë sistemit, por, në vend të adhurimit
për qenien mbinatyrore, ai duhet të konsistojë tek kulti i njerëzores.
Pozitivizmi, gjithashtu, i bën thirrje organizimit politik, që t'i përdorë të
dyja; si fuqitë e përkohshme, ashtu edhe ato shpirtërore, në mënyrë të tillë,
që këto të dyja të mos konkurojnë njëra-tjetrën, por akoma më mirë, të
plotësojnë në mënyrë të harmonishme njëra-tjetrën.
* Për të krijuar shoqërinë e re çdo fantazi e vjetër duhej
të lihej mënjanë, qoftë kjo e Zotit opo e dogmave metafizike, për barazinë apo
sovranitetin e popujve. Përderisa funksioni i mendjes tani do të jetë të
pasqyrojë të saktë gjëndjen reale të sendeve, përmbajtja e besimit të ri, duhet
të shkojë drejt burimeve të tilla objektive dhe ky, thoshte Konti, është vetë
humanizmi. Se, në fund të fundit, është humanizmi që na bën ne të gjithë të
fitojmë burimet tona materiale, intelektuale, shpirtërore dhe morale. Por,
megjithatë, ai nuk donte që të ruante dogmat e së kaluarës; ai megjithatë
ndërtoi besimin e ri njerëzor, sikur ai të ishte një version laik i
katolicizmit.
Unë po e ndaj këtë dëshmi për partnerët që vuajnë në marrëdhëniet e tyre, sepse ka një zgjidhje të qëndrueshme. Burri im më la mua dhe 2 fëmijët tanë për një grua tjetër për 3 vjet. U përpoqa të jem e fortë vetëm për fëmijët e mi, por nuk munda t'i kontrolloja dhimbjet që më mundonin zemrën. Isha i lënduar dhe i hutuar. Unë kisha nevojë për një ndihmë, kështu që bëra një kërkim në internet dhe hasa në një faqe ku pashë që Dr Ellen, një magjistare, mund të ndihmojë të kthehen të dashuruarit. E kontaktova dhe ajo bëri një lutje dhe magji të veçanta për mua. Për çudinë time, pas 2 ditësh, burri im u kthye në shtëpi. Kështu u ribashkuam përsëri dhe kishte shumë dashuri, gëzim dhe paqe në familje. Ju gjithashtu mund të kontaktoni Dr Ellen, një magjistare e fuqishme për zgjidhje
ReplyDelete1) Magjitë e dashurisë
2) Kthehu i dashuri
3) Ribashkoni burrin ose gruan
4) Nëse keni pela të natës
5) Kurë për HIV dhe kancer
6) Unaza e fuqishme magjike
7) Magji për fat të mirë
8) Thyerja e obsesionit
9) Problemet e lindjes dhe shtatzënisë Kontaktoni EMAIL: ellenspellcaster@gmail.com Ju gjithashtu mund të Whatsapp saj +2349074881619
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteFaleminderit për atë që bëre për mua { Dr. Ellen}! Burri im ndaloi së plotësuari dokumentet e divorcit pasi të kontaktova që të më ndihmoje të ndaloja divorcin me burrin tim dhe tani gjërat po shkojnë shumë më mirë. Siç the i gjithë procesi i divorcit është anuluar dhe gruaja e keqe që po shkakton problemin në martesën time ka lënë burrin tim dhe tani jemi të lumtur së bashku. Nëse po e shihni këtë dëshmi dhe keni probleme në marrëdhënien tuaj, martesën ose ndonjë problem tjetër. , ju mund ta dërgoni atë në: ( ellenspellcaster@gmail.com ) ose WhatsApp saj ( +2349074881619 ).
ReplyDeleteAi specializohet në magjitë e mëposhtme:
* Duajini Spells
* Flet martesa
* MAGIKI I PARË
* Folje të mira
* Foljet e shëndetit
* Spells Seksual ATTRACTION
* MAGIKA E KRYESORE
* Kazino Cave
* Merrni masat e mallrave
* Foljet e mbrojtjes
* Lottery magji
* Flet LUKKY
* Folje të mirë
Dua të falënderoj wiccan Duma për ndihmën e tij të madhe. Vajza ime ishte thellë në varësinë nga droga, unë provova rehabilitimin dhe gjithçka që ajo të ndalonte, por asgjë nuk funksionoi, qava shumë për të gjithë situatën sepse ndjeva sikur dështova si nënë. Por gjithçka ndryshoi pasi gjeta një koment në internet se Wiccan Duma po ndihmonte njerëzit. Jam i lumtur që vajza ime është e lirë nga varësia nga droga tani me ndihmën e Wiccan Duma, ju them faleminderit Wiccan Duma për magjitë tuaja të fuqishme. Për shikuesit atje, nuk e di situatën tuaj, por ju siguroj se mund të merrni ndihmë për të ndaluar varësinë. , ndaloni obsesionin, ndaloni depresionin, ndaloni abuzimin.
ReplyDelete1) Magjitë e dashurisë
2) Magjitë e humbura të dashurisë
3) Magjitë e divorcit
4) Magjitë e martesës
5) Dashuroni magjitë lidhëse.
6) Magjitë e ndarjes
7) Dëboni ish-dashnorin
8.) Ju dëshironi të promovoheni.
9) magjitë e fitimit të lotarisë
10) Nëse doni të kënaqni të dashurin tuaj
Kontaktoni këtë njeri të madh nëse keni ndonjë problem për zgjidhje të përhershme. Email: whitemagictemple@gmail.com
WhatsApp: +2348155926512