Marsel-izimi i muzikës shqiptare, si një risi suksesi të garantuar
Nga Albert Vataj
Pa dashur ti referohem rasteve analoge kur filozofitë e
artit janë pagëzuar jo pak herë nga ata që mbajnë zanafillën e një risie, e një
tendence, po cek një prej shumë dukurive që popullojnë sot botën e muzikës
shqiptare. Qasje të tilla, si ngado edhe në vendin tonë, zakonisht kanë ardhur
dhe janë kthyer në tipizim të ecurisë së artit, në etapa dhe shtresime, janë
ideur pa shkaksi të qëllimshme nga kritika. Përkuar kësaj logjike ngasem të mëtoj
një orvatje kumtimi të muzikës shqiptare, e cila është gjenur përballë një
risie, një tendence me garanci suksesi. Nëvoja për një terren më të sigurt në këtë
xhungël përballjesh dhe kacafytjeje ka diktuar nevojën e artistëve të stisin, të
qëmtojnë, të hulumtojnë mënyra dhe sajesa, të cilat mundësojnë një ngasje të
publikut. Është fjala për atë etapë në të cilën ka hyrë muzika, në marselizimin
e saj. Etimologjia e termit “marselizim” (sipas asaj që kumtoj unë) vjen nga zëri
që shtangu dëgjuesit kur ai, Marseli, e gjen papritur veten në qiejt e shtatë të
suksesit pas bashkëpunimit me Aurela Gaçen dhe Dr. Florin.
Ishte Aurela Gaçe në
një bashkëkrijim me Dr Florin, që duke “guxuar”, sollën në muzikën shqiptare një
risi. “Guxuan” të eksperimentonin dhe të rënditnin këtë bashkëpunim në një
yshtje, në një fenomen që do të molepste ardhjet e mëvonshme, të cilat për hir
të së vërtetës rezultuan si shumë të sukseshme, Kujtojmë këtu Adrian Gaxhen dhe
Floriani, te “Ngjyra e Kuqe” dhe së fundi Silva Gunbardhi me Mandin. Kjo
tendencë përqafoj në mënyrë të befasishme interesimin e admiruesve, të cilët bënë
që këto bashkëpunime, këto zbulesa zërash metalizato të përbënin një garanci
suksesi. Këtë fenomen të muzikës shqiptare jam përpjekur ta etiketoj dhe të
gjithë shtigjet më kanë çuar tek përvoja fillimore e kësaj risie, që ka të bëjë
me “Origjinale”, e cila kishte si të veçantë pikërisht zërin e Marselit, i cili
shumë shpejt u kthye në një refren për publikun. Nga ana e tyre edhe vetë këngëtarët,
tashmë të mirënjohur, kanë pranuar me modesti se gjithçka në atë që quhet
sokses është i atyre, Marselit, Florianit dhe Mandit. Për hit të së vërtetës
atyre u ka interesuar më shumë suksesi se sa shkëlqimi i beftë i kësaj
kadegorie vokale. Kjo risi e transformoi “Ngjyra e kuqe” të duetit Adrian Gaxha
dhe Floriani në një rekord në YouTube, e cila gjithashtu u vlerësua me çmimin e
internetit në Festivalin e “Kënga Magjike 2012”. Gjithashtu në këtë eveniment të
rëndësishëm të muzikës shqiptare trimfoi një tjetër risi “marselizimi”, nëse
mund t’i japin këtë tagër, “Romale”, bashkëpunimit e këngëtares Eli Fara me
Grupin Mangavatu. E tashmja është përfshirë nga një tjetër “marselizim”, “Te ka lali shpirt”, përformacë e përbashkët
e Silva Gunbardhi me Mandin dhe Dafi, këngë cila ka hyrë në kuotën e 4 milionë
klikime në YouTube, duke u bërë gjithashtu dhe hitin e këtij viti. Ende nuk
jemi përballë një tjetër “marselizimi”, por ajo që dimë derimtash është se kjo
risi suksesi do të pasurojë ende listën e kësaj fulozofie bashkëpunimi. Suksesi
i garantuar do të ishte një pasaportë e preferuar për ciliondo nga këngëtarët,
të cilët kanë pranuar që shkëlqimin e yllit të tyrë ta transferojnë në zërat penetrues
të Marselit, Florianit dhe Mandit. Ky fenomen, të cilin e quaj marselizim, nuk
merr përsipër dhe aq ngulmin e këtij kumti krijues për të kapërthyer qiejt e epërm
të vlerës artistike. Këtë risi mbetem ta pranoj, si një miklim hipnotik, si një
qëllesë e fatit, si një energjie, e cila merr forcë depërtuese nga një shkak i
pashpjegueshëm. A nuk ndodhi kështu edhe me fenomenin “PSY Gangnam Style”, e cila u vlerësua në MTV EMA Awards si
klipi më i mirë, duke hyrë gjithashtu në Librin e Rekordeve Guiness si kënga më
me shumë “pëlqime” në histori me 1,284,712,861 likes, sukses që ka befasuar
edhe vetë këngëtarin, i cili me modesti është shprehur se nuk kishte bërë diçka
të jashtëzakonshme.
Comments
Post a Comment