Ndërron jetë Shuhet në moshën 104-vjeçare, Oscar Niemeyer, “Picasso i betonit”
Oscar Niemeyer, arkitekti brazilian i cili ndihmoi në
formësimin e shekullit njëzet dhe vizionin e njerëzimit për të ardhmen, ka
vdekur të mërkurën në moshën 104- vjeçare. Lajmin e kanë konfirmuar mediet
braziliane të enjten. Niemeyer, ka vdekur në spitalin “Botafogo” në Rio de
Janeiro, qytetin ku ai u lind më 1907, studioi arkitekturën dhe më pas ndihmoi
në formësimin e monumenteve të famshme si ishte “Sambadrome”, që sikurse
shumica e punës së tij, ishte modeluar sipas trupit të gruas. Por ndikimi i tij
u përhap edhe më shumë në dizajnimin e kryeqytetit Brasilia dhe disa prej
objekteve të tij më të njohura, duke përfshirë edhe ndërtesën e Katedrales dhe
atë të Kongresit. Jashtë vendlindjes, ai ka dizajnuar sektretariatin e Kombeve
të Bashkuara në New York, selinë e Parisë Komuniste në Paris dhe pavijonin e
galerisë verore “Serpentine” në Hyde Park të Londrës. E përditshmja më e madhe
braziliane e ka dhënë lajmin për vdekjen e tij në ueb-faqen zyrtare, duke e
cilësuar atë “poet i betonit” dhe “pesimistin që e donte jetën”, sikurse edhe
“tradicionalist për të nesërmen”. Në artikuj të tjerë nëpër gazeta braziliane,
atij i është vënë epiteti “Picasso i betonit”. Revista “Veja” ka publikuar në
ballinë lajmin për vdekjen e Niemeyer, me titull “Emri i madh i arkitekturës
braziliane”. Si një nga pionierët e arkitekturës moderne, Niemeyer ishte shumë
influencues me dizajnët e ndërtesave dhe peizazheve urbane që nga viti 1930. Ai
po ashtu ka influencuar gjeneratat e arkitektëve të njohur, duke përfshirë Zaha
Hadid, Toyo Ito, Tadao Ando dhe Christian de Portzamparc. Megjithëse ka pasur
zëra kritikë që kanë thënë se puna e tij e mëvonshme ishte inferiore, shumica e
kanë cilësuar si një nga arkitektët më të mëdhenj të shekullit njëzet.
“Arkitektura e tij e përfaqëson të sotmen dhe të nesërmen”,
kishte shkruar Lauro Cavalcanti, drejtor i “Imperial Palace” të Rios.
Në veprat e tij duke nisur nga katedralja e Brasilias, deri
te ndërtesa franceze e Partisë Komuniste, Niemeyer kishte gjetur inspirim në
gjysmëhënat e natyrës dhe në spirale. Të tjera objekte që ka dizajnuar ai,
përfshin edhe Muzeun e Artit Modern në Niteroi, i cili është projektuar në
formë të një disku fluturues.
“Këndet e drejta nuk më tërheqin. Ajo që më tërheq mua janë
lakoret e lira e sensuale. Kthesat që i hasim në male, në valët e detit, në
trupin e femrës që duam”, kishte thënë ai më 1998. Niemeyer la shenjë edhe në
objektet e disa muzeve kombëtare. Pas vitit 1964 Niemeyer, vendosi të kalojë më
shumë kohë në Evropë. Sa jetonte në Francë, më 1965, ai projektoi selinë e
Parisë Komuniste Franceze. Gjatë kësaj periudhe, ai dizajnoi edhe qendrën e
shtëpisë botuese “Mondadori” në Itali, objektin e “Constantine University” në
Algjeri dhe projekte tjera në Izrael, Liban, Gjermani dhe Portugali. Ai kishte
fituar medaljen e artë nga “American Institute of Architecture” në 1970,
sikurse edhe çmimit më të madh për arkitekturë që ndahet nga fondacioni
“Chicago’s Hyatt Foundation” dhe medaljen e artë nga “Royal Institute of
British Architects” më 1998.
Comments
Post a Comment