Ideja gjithëkombëtare nga Rexhep Qosja
Kosova e Shqipëria më 1912 dhe Shqipëria e Kosova më 2012.
Shqiptarët kudoqofshin ata sot – në Shqipërinë shtetërore,
në Kosovë, në Maqedoni, në Mal të Zi, në Greqi, në Luginë të Preshevës, në
Turqi, në Itali, në shtete të tjera të Bashkimit Evropian, në SHBA, në Kanada,
në Australi, e shënojnë 100-vjetorin e pavarësisë së Shqipërisë si ngjarjen më
të madhe jo vetëm në historinë e saj, por edhe në historinë e tyre.
E kuptueshme.
Shqipëria shtetërore u ka bërë të mundshme atyre të mbahen
në histori e të ruajnë identitetin e përbashkët duke arritur me atë identitet
të festojnë 100-vjetorin e saj.
Për krijimin e shtetit shqiptar kanë menduar dhe kanë punuar
paraardhësit e të gjithë këtyre shqiptarëve, pavarësisht ku jetonin atëherë, në
cilat vilajete dhe në cilat ngulime shqiptare.
Ideja kombëtare, e krijuar në epokën e madhe të Rilindjes
shqiptare, prej fillimeve ishte ide gjithëkombëtare. Ajo ishte përcaktuese
programore e mendimeve dhe e veprimeve politike të shqiptarëve në gjithë
gjeografinë ku jetonin si popullsi e vetme a si shumicë etnike. Por pikërisht
pozita gjeografike do të bëjë që disa prej tyre më herët a më vonë t’i
përkushtohen krijimit të shtetit shqiptar.
Përvoja historike na mëson se gjeografia mund të jetë
përcaktuese si e fatit historik të popujve ashtu edhe e krahinave të tyre të
veçanta: ajo mund të bëjë që ato të jenë më herët a më vonë të pushtuara apo më
herët a më vonë se krahina të tjera të çliruara prej pushtuesve.
Mund të besohet se gjeografia do të bëjë që Kosova, prej
kohës së Krizës Lindore, të luajë rol të veçantë, në lëvizjen kombëtare për
krijimin e shtetit shqiptar. Lufta serbo-turke në vitet 1876-1877 kur
shqiptarët e rretheve të Nishit, të Prokuples, të Vranjës, të Pirotit dh të
Leskovcit do të përjetojnë masakra të mëdha dhe do të jenë të dëbuar prej
trojeve të tyre dhe Kongresi i Berlinit kur Serbia dhe Mali i Zi njihen shtete
të pavarura do t’i ballafaqojnë shqiptarët e Vilajetit të Kosovës me rrezikun
që të jenë të shkëputur prej tërësisë gjeografike shqiptare dhe të mbeten të
pushtuar prej këtyre dy shteteve sllave.
Lidhja Shqiptare e Prizrenit
Mund të besohet se Lidhja Shqiptare e Prizrenit, si
organizatë politike dhe ushtarake, krijohet pikërisht në vitin 1878 si fryt i
vetëdijes së shqiptarëve të Vilajetit të Kosovës dhe të bashkëkombësve të tyre
të tjerë për atë rrezik kombëtar që u ishte bërë i qartë pas luftës serbo-turke
dhe Kongresit të Berlinit. Ne, sot, nuk mund të dimë sigurt se në mendjen e
cilit shqiptar, cilit shqiptar kosovar, a cilit rilindës do të jetë nyjëtuar më
së pari ideja për krijimin e Lidhjes Shqiptare të Prizrenit ashtu siç nuk mund
ta dimë sigurt se prej kujt dhe ku do të jetë bërë propozimi që Kuvendi i kësaj
Lidhjeje të mbahet pikërisht në Prizren. Por ne, sot, e dimë, sigurt, se
Kuvendi i Lidhjes Shqiptare mbahet pikërisht në Prizren për t’u dhënë të
kuptojnë qoftë fqinjëve ballkanikë, qoftë fuqive të mëdha evropiane se
shqiptarët e të katër vilajeteve janë një komb, se ky komb duhet të ketë
shtetin e vet kombëtar, si kombet e tjera të Ballkanit, dhe se trojet e veta do
t’i mbrojë edhe me gjak.
Siç dihet, ka më shumë se një tregim për rolin e Kosovës në
krijimin e shtetit shqiptar. Dhe, disa prej këtyre tregimeve janë më shumë
imagjinare, romantike, kurse disa më shumë realiste. Por të dhënat historike e
bëjnë realist, të vërtetë, tregimin prej të cilit mësojmë se Shqipëria e
1912-it, është: e para, fryt i mendjes së elitës intelektuale shqiptare,
domethënë i rilindësve, Pashko Vasa, Jani Vreto, Abdyl Frashëri, Naim Frashëri,
Sami Frashëri, Luigj Gurakuqi, Ismail Qemali ndër të cilët, siç shihet, deri në
fund të shekullit nëntëmbëdhjetë nuk kishte asnjë kosovar, dhe, e dyta, fryt i
kryengritjeve dhe i luftërave çlirimtare që prej vitit të Lidhjes Shqiptare të
Prizrenit 1878 e deri në vitin 1912 bëhen në Vilajetin e Kosovës apo fillojnë
në Vilajetin e Kosovës e, mandej, shtrihen edhe në vise të tjera shqiptare,
kryesisht veriore e dikur edhe jugore. Këtë rol luftues të Kosovës në krijimin
e shtetit shqiptar e dëshmojnë edhe emrat historikë të trajtuar në letërsinë
artistike a të kënduar edhe në këngët popullore të prijësve të këtyre
kryengritjeve dhe luftërave siç janë Ymer Prizreni, Sylejman Vokshi, Ali Pashë
Gucia, Idriz Seferi, Bedri Pejani, Mic Sokoli, Sef Kosharja, Isa Boletini,
Bajram Curri, Nexhip Draga, Hasan Prishtina e të tjerë.
Shpallja e pavarësisë së Shqipërisë
Me gjithë përpjekjet e mëdha politike, diplomatike dhe
luftarake për krijimin e shtetit shqiptar prej të gjitha tokave në të cilat
shqiptarët ishin popullatë e vetme a shumicë etnike, Kosova, Çamëria, Maqedonia
Perëndimore, Lugina e Plavës e Gucisë, Hoti e Gruda, pjesë e madhe e Ultinës së
Liqenit të Shkodrës do të mbesin jashtë kufijve të Shqipërisë – nën pushtimin e
Serbisë, të Malit të Zi dhe të Greqisë?
Pse ndodh kjo?
Pse, me gjithë ato kryengritje dhe luftëra që bëhen në
Kosovë prej Lidhjes Shqiptare të Prizrenit e deri në vitin 1912, Kosova dhe ato
trojet e tjera shqiptare mbesin nën pushtimin e Serbisë, të Malit të Zi dhe të
Greqisë?
Studiuesit tanë, që merren me historinë e krijimit të
Shqipërisë dhe mbetjen e Kosovës dhe trojeve të sipërpërmendura shqiptare
jashtë kufijve të saj, ngurrojnë ta shqiptojnë një të vërtetë, që është: me
gjithë rolin e saj jashtëzakonisht të madh, që ishte rol luftarak, për krijimin
e Shqipërisë, Kosova dhe trojet e tjera shqiptare do të mbesin nën pushtimin e
Serbisë, të Malit të Zi e të Greqisë për shkak se për mbrojtjen e tyre nuk do
të bëhet luftë kombëtare. Në luftën e shqiptarëve të Kosovës kundër sulmeve të
ushtrive serbe e malazeze pothuaj nuk do të ketë shqiptarë edhe prej pjesëve të
tjera të gjeografisë kombëtare. Ndryshe prej shteteve ballkanike – Bullgarisë,
Serbisë, Malit të Zi dhe Greqisë, që me ushtri të organizuar, të organizuar
sepse ishin shtete, thonë se bëjnë luftë gjithëkombëtare kundër Perandorisë
Otomane në vitin 1912, në të vërtetë luftë pushtuese ndaj shqiptarëve.
Shqiptarët, qoftë edhe pse ishin të pushtuar prej asaj Perandorie, bëjnë vetëm
luftëra lokale. Si të tilla, si luftëra lokale, ato nuk mund të luanin rolin as
luftues, as politik, as diplomatik, që do të luante lufta gjithëkombëtare, për
çlirimin e gjithë gjeografisë shqiptare dhe krijimin e shtetit kombëtar në
gjithë atë gjeografi.
Dhe, kështu, Kosova, e cila që prej Lidhjes Shqiptare të
Prizrenit, me kryengritje e me luftëra e nyjëton idenë nacional-çlirimtare për
krijimin e shtetit kombëtar shqiptar, mbetet jashtë këtij shteti, nën pushtimin
e pushtuesve të ri – Serbisë dhe Malit të Zi!
Kosova pas krijimit të Shqipërisë
Me krijimin e shtetit shqiptar, në vitin 1912, fillon drama
e madhe politike, shoqërore, kulturore dhe historike e Kosovës së pushtuar prej
Serbisë dhe më vonë prej Jugosllavisë. Shteti pushtues - Serbia, më vonë
Jugosllavia, me përjashtim të viteve 1945-1948 dhe 1968-1980 do ta bëjë të pamundshëm
çdo komunikim të Shqiptarëve nga të dy anët e kufirit me Shqipërinë shtetërore!
Megjithëse ashtu të veçuar prej bashkëkombësve të vet të Shqipërisë shtetërore,
shqiptarët e Kosovës nuk do të pushojnë të mendojnë dhe, kohë pas kohe, të
veprojnë për të ndryshuar fatin e tyre tragjik. Do të bëjnë luftë kundër
pushtimit serb dhe malazez në Kosovë, në Maqedoninë Perëndimore dhe në Plavë e
Guci gjatë gjithë Luftës së Parë Botërore; do të organizohen në çeta kaçakësh,
që do të organizojnë edhe kryengritje si ato të Azem Bejtës; do të organizojnë
Komitet për Mbrojtjen e Kosovës, siç ishte Komiteti Mbrojtja Kombëtare e
Kosovës në Shqipëri; do të miratojnë rezolutë për bashkim me Shqipërinë siç
ishte ajo e Bujanit në vitin 1944-1945; do të bëjnë kryengritje si ajo e Shaban
Polluzhës në fund të Luftës së Dytë Botërore; do të organizohen në organizata
politike, siç ishte ajo e Adem Demaçit, në vitin 1961; do të krijojnë grupe a
organizata politike siç ishin grupet dhe organizatat e majta deri në vitin
1981; do të organizojnë demonstrata siç ishin ato në vitin 1968, në vitin 1981
e, mandej, kohë pas kohe, deri në vitin 1997, domethënë edhe pas organizimit në
parti politike në fund të vitit 1989.
Dhe, kështu Kosova bënte ç’ishte e mundshme të bëhej në
kushte pushtimi për t’u bashkuar me Shqipërinë apo për t’u bërë shtet i lirë e
i pavarur.
Por, ç’bënte Shqipëria shtetërore për Kosovën?
Kjo pyetje përmban shumë tema që presin kërkime e trajtime
të shumanshme dhe botime të shumëvëllimshme.
Këtu, në këtë kumtesë, unë mund të përmend vetëm disa
ngjarje, disa veprime e disa vendime politike a shtetërore të Shqipërisë
shtetërore në lidhje me Kosovën, që përfliten më shpesh në opinionin kombëtar.
Kosova, Shqipëria mbretërore dhe Shqipëria komuniste
Populli shqiptar dhe inteligjencia shqiptare në Shqipërinë
shtetërore kurrë s’e kanë heshtur mospajtimin me shkëputjen e dhunshme të
Kosovës e të trojeve të tjera të sipërpërmendura prej Shqipërisë shtetërore.
Dëshmi për këtë që thuhet janë veprat e shumta historike, publicistike,
letrare, artistike në përgjithësi, që ka krijuar elita intelektuale për Kosovën
dhe ato troje të tjera të pushtuara.
Por, ç’mund të thuhet për qeveritë shqiptare?
Qeveritë shqiptare deri në fund të vitit 1924 do ta
kundërshtojnë pushtimin e Kosovës së pari prej Serbisë e pastaj prej
Jugosllavisë. Ky përkushtim i shtetit shqiptar ndaj Kosovës do të jetë i
ndërprerë prej vitit 1925 dhe deri në vitin 1939. Kryetari i Shqipërisë prej
vitit 1926 e deri në vitin 1928, që do të shpallet mbret i Shqipërisë prej
vitit 1928 e deri në vitin 1939, Ahmet Zogu, i cili në pushtet do të vijë me
ndihmën e Jugosllavisë, në të vërtetë me ndihmën e forcave ushtarake serbe dhe
bellogardiste ruse, që në Beograd kishin gjetur strehim pas Revolucionit të
Tetorit, do ta heshtë plotësisht dhe gjatë gjithë sundimit të tij pushtimin e
Kosovës! Për të plotësuar marrëveshjen e nënshkruar me kryeministrin serb,
Nikolla Pashiq, ai do të përjashtojë prej administratës kosovarët, do të
organizojë vrasjen e anëtarëve të Komitetit Mbrojtja Kombëtare e Kosovës,
Bajram Currit, Hasan Prishtinës dhe Hysni Currit, do të bashkëpunojë me
Pashiqin për vrasjen e Azem Bejtës dhe do të ndalojë veprimtarinë e Komitetit
Mbrojtja Kombëtare e Kosovës.
Gjatë Luftës së Dytë Botërore Kosova dhe një pjesë e trojeve
të tjera etnike shqiptare të pushtuara prej Jugosllavisë do të bashkohet me
Shqipërinë, të pushtuar së pari prej Italisë, kurse prej tetorit të vitit 1943
prej Gjermanisë. Domethënë: gjatë Luftës së Dytë Botërore, Kosova e çliruar
prej pushtimit të Jugosllavisë, bashkë me Shqipërinë shtetërore bie nën
pushtimin e Italisë dhe të Gjermanisë.
Fatin e Kosovës dhe të viseve të tjera shqiptare të
pushtuara prej Serbisë e Malit të Zi nuk do ta ndryshojë as Shqipëria
komuniste. Megjithatë, Shqipëria komuniste nuk do t’ia dhurojë Serbisë dhe
Jugosllavisë Kosovën si Shqipëria mbretërore. Pas rënies së komunizmit, për
qëndrimet e Shqipërisë komuniste ndaj Kosovës janë shqiptuar dhe janë shkruar
më shumë gënjeshtra se të vërteta. Të vërtetat, siç dëshmojnë materialet
arkivore ruse, jugosllave, shqiptare, kosovare e të tjera dhe dëshmitarët e
gjallë, janë këto: e para, gjatë vizitës në Jugosllavi sekretari i Parë i
Partisë së Punës së Shqipërisë, Enver Hoxha, në takim me sekretarin e Parë të
Partisë Komuniste të Jugosllavisë, Josip Broz Tito, do t’ia përkujtojë këtij
premtimin se shqiptarëve të Kosovës mbas Luftës do t’u bëhet e mundshme të
bashkohen me Shqipërinë. Titoja do t’i përgjigjet: Serbia nuk do ta kuptonte
kurrë këtë. E dyta, politikën e mëvonshme të Shqipërisë komuniste ndaj
Jugosllavisë në vazhdimësi do ta përcaktojë politika e Jugosllavisë ndaj
Kosovës e mbisunduar prej nacionalizmit serb, në njërën anë, kurse rrethanat
politike ndërkombëtare, në anën tjetër. Mund të hamendjesohet se e nxitur prej
asaj politike serbe dhe prej atyre rrethanave ndërkombëtare do të jetë
përkrahja e hapët, politike dhe shtetërore, që Shqipëria komuniste u jep
demonstratave të rinisë studentore dhe shkollore në Kosovë në vitin 1981 dhe
kërkesave për statusin e Kosovës.
Kosova dhe Shqipëria demokratike
Ç’do të bëjë Shqipëria për Kosovës dhe viset e tjera
shqiptare të pushtuara prej Serbisë dhe Malit të Zi në vitin 1912 pas rënies së
komunizmit?
Politika e Shqipërisë ndaj Kosovës pas rënies së komunizmit,
e cila tashmë e kishte jetuar dhe përvetësuar thellësisht e gjithanshëm
procesin e vonuar të iluminizmit kombëtar, do të ketë lëkundje, ngritje dhe
rënie, që do të varen jo vetëm prej rrethanave politike ndërkombëtare, por edhe
prej marrëdhënieve asnjëherë të qëndrueshme mes forcave politike të majta e të
djathta shqiptare. Udhëheqjet politike e shtetërore shqiptare, si e djathta
ashtu edhe e majta, pas rënies së komunizmit në vazhdimësi ndaj Kosovës do të
kenë atë qëndrim që do të kenë edhe faktorët kryesorë ndërkombëtarë, para së
gjithash, SHBA-të dhe Bashkimi Evropian. Largim prej kësaj politike servile do
të ndodhë vetëm në kohën kur kryetar i Shqipërisë të jetë Rexhep Meidani. Në
këtë kohë në politikën shtetërore shqiptare nyjëtohet qëndrimi, kohë pas kohe i
shprehur edhe para faktorëve ndërkombëtarë, se vetëm pavarësia e zgjidh
çështjen e Kosovës. Politika e Shqipërisë shtetërore ndaj Kosovës, ndërkaq, do
të përmbyset posaçërisht shumë, duke u bërë politikë jokombëtare dhe
johistorike, sidomos në kohën kur në krye të saj, qoftë në cilësinë e kryetarit
të shtetit, qoftë në cilësinë e kryeministrit të shtetit, do të bëhet kryetari
i Partisë Demokratike të Shqipërisë, Sali Berisha. Dëshmi e kësaj që thuhet
janë: deklaratat e tij të tipit se Kosova është djep i binjakëve shqiptarë dhe
serbë; furnizimi i Serbisë, në të vërtetë i Jugosllavisë së mbetur, me naftë në
kohën kur OKB-ja kishte vënë embargo ekonomike ndaj Serbisë; dëbimi prej
Shqipërisë i pjesëtarëve të Ushtrisë Çlirimtare të Kosovës që kishin ardhur për
t’u ushtruar ushtarakisht; kualifikimi si terroristë i atyre shqiptarëve
kosovarë që predikonin qëndresën aktive, domethënë luftën, si mjet për çlirimin
e Kosovës; deklaratat e tij qoftë në mbledhjet e qeverisë, qoftë të Kuvendit të
Shqipërisë, qoftë në takime me gazetarë vendës, qoftë në institucione evropiane
e amerikane, qoftë para mediave të huaja se zgjidhja e vetme për çështjen e
Kosovës është autonomia në kuadrin e Serbisë apo të Jugosllavisë së mbetur;
mospajtimi i të njëjtit me mbajtjen e Konferencën Ndërkombëtare për Kosovën në
Rambuje; përkrahjet e vazhdueshme që u jepeshin zgjedhjeve të organizuara nga
Lidhja Demokratike e Kosovës, të cilat mbaheshin me parullën “zgjedhje të lira
dhe demokratike”, në kushtet e dhunës dhe të terrorit shtetëror të Serbisë, me
të cilat rezistenca kombëtare zhvlerësohej, Kosova turpërisht paqesohej, kurse
regjimi serb ligjësohej! E të tjera.
Pavarësisht prej një politike të këtillë, jokombëtare,
madje, kundërkombëtare ndaj Kosovës, të kryetarit, mandej, të kryeministrit të
Shqipërisë, Sali Berisha, mund të themi se lufta e Ushtrisë Çlirimtare të
Kosovës për lirinë dhe pavarësinë e Kosovës nuk do të mund të bëhej pa
Shqipërinë. Për më tepër, mund të thuhet se roli i Shqipërisë shtetërore në
këtë luftë çlirimtare të Kosovës prej vitit 1997 e deri në vitin 1999 do të
jetë jashtëzakonisht i madh. Dhe, ky rol nuk do të jetë luftues, siç kishte
qenë roli i Kosovës në krijimin e shtetit shqiptar prej vitit të mbajtjes së
Lidhjes Shqiptare të Prizrenit e deri në vitin 1912, në të vërtetë deri në
vitin 1919, por në radhë të parë natyror –gjeografik dhe gjeostrategjik.
Shqipëria ishte prapavija natyrore prej nga Ushtrisë Çlirimtare të Kosovës i
vinin të gjitha ato që i duheshin jo vetëm për të luftuar, por edhe për t’u
mbajtur. Por, këtë rol natyror, gjeografik dhe gjeostrategjik, të Shqipërisë në
luftën çlirimtare të Kosovës e bën njëkohësisht rol atdhetar e historik edhe
pjesëmarrja e një vargu luftëtarësh, oficerësh dhe sidomos e disa oficerëve të
lartë të Shqipërisë shtetërore në këtë luftë.
Kosova, Shqipëria dhe Bashkimi Evropian
Megjithëse shqiptarët kanë sot dy shtete, Republikën e
Shqipërisë dhe Republikën e Kosovës, nuk mund të thuhet se programi kombëtar i
Rilindjes Kombëtare Shqiptare, prandaj as ideja nacionalçlirimtare e Lidhjes
Shqiptare të Prizrenit, janë të realizuara plotësisht. Jo. Shqiptarët vazhdojnë
të jenë të ndarë jo më në tri shtete, si në kohën e Shqipërisë mbretërore e të
Shqipërisë komuniste, po në gjashtë shtete.
Programi kombëtar i Rilindjes Kombëtare Shqiptare dhe ideja
nacional-çlirimtare e Lidhjes Shqiptare të Prizrenit do të mund të quhen
kryesisht po jo plotësisht të realizuara vetëm në qoftë se Kosova do të
bashkohej me Shqipërinë në një shtet, trajta politiko-shoqërore dhe
kushtetutare - juridike e të cilit do të caktohej prej popullit në referendum.
Bashkimi i Kosovës me Shqipërinë sot është një çështje shumë
më tepër se politike dhe ekonomike: është një çështje ekzistenciale historike.
Mund të thuhet kështu për disa arsye.
Si në Kosovë ashtu edhe në Shqipërinë shtetërore janë
paraqitur vetje, grupe, ndoshta dhe forca politike, që shprehen dhe, madje,
veprojnë për shpërbërjen e përbashkësisë identitare shqiptare të Kosovës dhe të
Shqipërisë. Predikohet jo vetëm veçimi i identitetit shtetëror të Kosovës, por
edhe njohja e identitetit kombëtar kosovar; punohet, më hapur a më
sofistikueshëm, për rrënimin e themeleve të gjuhës standarde kombëtare dhe për
krijimin edhe të një standardi të ri apo, së paku, të standardizimit të
dialektit të gegërishtes; bëhen përpjekje që të dëshmohen rrënjët e mëvetësisë
si kulturë dhe qytetërim, madje edhe si entitet, të Kosovës prej kohësh më të
hershme edhe pse Kosova deri në vitin 1912 ishte një përbërës gjeografik,
kulturor, qytetërues, politik dhe, natyrisht, etnik i pandarë i asaj tërësie që
quhej Shqipëri.
Përpos arsyeve të sipërthëna, idenë e bashkimit të Kosovës
me Shqipërinë shtetërore e bën historikisht më të rëndësishëm dhe, them,
kombëtarisht më të domosdoshëm, integrimi i shqiptarëve në Bashkimin Evropian.
Përpos shumë mundësive që u krijon Kosovës dhe Shqipërisë për përparimin e tyre
të përgjithshëm, Bashkimi Evropian, pa dyshim, përfaqëson edhe një sfidë për
ruajtjen e identitetit të popujve të vegjël që i bashkohen, prandaj edhe të
shqiptarëve. Në Evropën e Bashkuar, në të cilën mbizotërojnë sot dhe do të
mbizotërojnë gjithnjë e më gjithanshëm dhe gjithnjë e më thellueshëm kombet e
mëdha me identitete shumë të fuqishme shtetërore, etnike, kulturore, fetare,
politike, të cilat pa ngurrime po shprehen sot kundër multikulturës, shqiptarët
e ndarë në shtete të veçanta e kanë të vështirë të ruhen si komb: të ruajnë
identitetin e tyre të përbashkët kombëtar, gjuhësor, kulturor, trefetar, historik.
Ideja e bashkimit të Shqipërisë dhe të Kosovës mbasi të hyjnë në Bashkimin
Evropian, që po e përsërisin tani e sa kohë disa vetje politike, është ide
demagogjike dhe mashtruese: bashkimi i Shqipërisë dhe i Kosovës në Bashkimin
Evropian është si bashkimi i Shqipërisë a i Kosovës, fjala vjen, me Francën, me
Gjermaninë, me Çekinë, me Greqinë a me Luksemburgun. E të tjera. Një bashkim i
tillë i ndarë, jo vetëm se nuk mund të jetë bashkim, por mund të jetë largim
gjithnjë e më i përshtrirë identitar ndërmjet Shqipërisë dhe Kosovës. Dhe, këtu
mund të jetë burimi i dobësimit, madje, i shpërbërjes së identitetit të
shqiptarëve. Nuk e thoshte kot një mendimtar i njohur: kaosi ndodh aty ku
ndahen ato që duhet të jenë bashkë dhe bashkohen ato që duhet të jenë të ndara.
Në Bashkimin Evropian shqiptarët do të mund të mbahen shumë
më sigurt si komb me identitetin e tyre në radhë të parë në qoftë se Shqipëria
dhe Kosova bashkohen para integrimit në atë Bashkësi shtetesh. E ruajtja e
identitetit të shqiptarëve të Shqipërisë dhe të Kosovës së bashkuar në
Bashkimin Evropian do t’u bëjë të mundshme të ruajnë identitetin edhe
shqiptarëve në ato katër shtetet e tjera ballkanike: në Serbi, në Mal të Zi, në
Maqedoni dhe në Greqi.
• Ky fjalim i shkrimtarit të njohur është dashur të mbahet
në Konferencën e organizuar nga Ambasada e Kosovës në Tiranë.
Comments
Post a Comment