“Darka e Fundit” e Tintoretto më dramatike se ajo e Leonardo da Vinçit
Nga Albert Vataj
Historia e artit nuk ka shumë përkime ose trajtesa të
kryeveprave monumentale, kinse si ajo e Tintoretto me Leonardo da Vinçin në “Darka
e Fundit”. Siç edhe kumtohet, Tintoretto, ndryshon nga Leonardo da Vinçi edhe
pse trajtimi është i njëjtë në tematikë. Kjo punë u realizua nga Tintoretto më
1594, pra 96 vite më vonë, ngase i madhi Da Vinçi do ta “shtronte Darkën e
fundit”. Kësisoj, në ndryshesat që hasim, orvatim të kapim evoluimin që piktura
e Rilindjes pati dhe që Tintoretto e shpreho dashtazi të njëjten tematikë, por
me dritimin e një shekulli më pas. Leonardo është i gjithi një prehje klasike në
këtë sprovë. Dishepujt rrezatojë larg nga Krishti në simetri gati-matematikore.
Në duart e Tintoretto, e njëjta ngjarje bëhet dramatike, pasi shifrat e njeriut
janë të bashkuar nga engjëjt. Në dinamizmin shqetësuar i përbërjes së tij,
përdorimi i penelit është dukshëm dramatik, si kundër edhe fektet e theksuara të
perspektivës, duke e pagëzuar trajtimin dhe Tintoretto një paraprirës të
barokut.
Comments
Post a Comment