Vetvetja, si qënje së brenshmi dhe së jashtmi
Persiatje filozofike
Nga Albert Vataj
Vetja jonë nuk është një koncept filozofik i sofistikuar. Ajo
është një formë shprehje e realitetit personal, vetvetor. Pika e thyerjes së këtij
dimesioni qenësor është pikërisht aty ku vetëdija joën ka rol bashkues për të
dukshmen dhe të padukshmen. Pikërisht aty ngjizet sfida. Jo tjetërkund ne përballemi
me atë që jemi dhe duhet. Është një
trajtë e shumëformshme së brendshmi, duke mbetur rreptësisht e pandryshuar së
jashtmi. Si pa kuptuar vetja jonë shumëfishohet. Ajo e bën këtë, duke ruajtur
besnikërisht vetveten, atë vetvete që shihet. Vetëm atë. Tjetërqysh ajo shpërfaq
shprehje përgjatë rrugetimit për të përmbushur misionin. Vendosmeria për të
ruajtur të pandryshuar vetveten, është një karakteristikë dalluese. Ndryshimet
rrethanore, e bëjnë këtë së brenshmi nesh. Aty është e pamundur të hyhet. Madje,
edhe vetvetja e ka të disiplinuar këtë mundësi. Shpesh, ose në të shumtën e
rasteve, vetvetja është e painteresuar të shohë mundësitë dhe të shfrytëzojë
shanset për të penetruar në të, duke e konsideruar mëse të mjaftueshme, sipërfaqen.
Pranimi i të sipërfaqshmes është një ngasje që na ysht gjithnjë e më shumë
drejt thjeshtëzimit të pjesëmarrjes në vetvete, dhe në realitetin rrethqarkues,
nesh.
Na lipset të jemi tjetërkush, dhe e bëjmë këtë vullnetarisht
dhe me bindje se asgjë në veten tonë të sipërfaqshme, nuk ka ndryshuar. Në vazhdë
të së gjithes, vetja vihet, ose jemi ne që e përballim me shumë rrethana, që e
yshtin atë të ndryshojë dhe duke u tjetërsuar, të përshtatet. Dashtazi, ajo masë
fizike e ka dëshmuar se e epërmja e gjanave, hyjnorja e tyne është duka, është
pamja, është sipërfaqja. Thua se ne nuk mund dhe ska pse duhet të jemi tjetërçka
vetëmse një panoramë, një shkrepëtimë blici, një negativ, apo një impresion
estetik i derdhur në një katërcepësh telajoje. Në këtë të tashmë, kur shumë
gjana jepen kryekëput ndjesive të sipërfaqshme, është ajo, duhet të jemi ne që
s’duhet të ndryshojmë. Brenda nesh, një univers i tërë lëviz. Vërshimi i të
shkuares, të tashmes dhe mirazhet e së ardhmes, e kanë transformuar atë në një
shtjellë rrapëllitëse. Ngulmi drejt triumfit, përnga zotërimi, motivimi dhe
egoja, janë dhëmbëzimi i ingranazheve që duke u kacafytun ndërvedi, bajnë që
kjo makinë të lëviz, të ecën, të synojë. Anipse ne si individ, spaku kemi pranu
derimtash dy bote, atë të jashtmen dhe atë së brenshmi, kjartazi kena pranu
njiherash, se duke qenë dual, shfaqemi dhe jemi, kurrsesi njisoj. Vullnetlirë ose
jo, ne kena dakordësu këtë formësim, dialektikën e të qenit kështu, alkiminë e vetvetes
në të dy dimensionet. Bota përreth, gjithashtu, dukshëm shfaq ngulmin për me na
pranu të dyfishtë. Anda për me përngja brendisë asht dhe metet një andërr e
kakohëshme. E gjithmonshme munem me thanë, metet kjo dëshirë. Qasjet për me i
kundru si të njëjta, asht ngushtësisht nji udhë empirike, që jo gjithnji gjehet
e përjashtume si mundësi.
E kahershme është qëndresa për të vazhduar së qëndruari
jashtë. Anipse jemi ne. Është vetëdija jonë, janë kushtet rrethanore, nevoja për
të ndryshuar, domosdoja për tu përshtatur, gjithëkëto që na mbajnë jashtë
fortesës së vetvetes. Dhe këtë e bajnë duke na leju për me mbetun të
shumfishum, si dëshmi e së vërtetës së kjartësuar në njësinë që sheh gjithnji
vetveten.
Comments
Post a Comment