Bekim Fehmiu:E gjeti udhën e kthimit në Itakë, por s'e gjeti dot rrugën e kthimit në Kosovë
Bekim Fehmiu, pa dyshim aktori deri më tash më i famshëm
shqiptar, që në vitin 1968, në kohën kur luante rolin e Uliksit në filmin me
po të njëjtin emër, mblidhte rreth
ekraneve të RAI-s (Radiotelevizionit Italian) jo më pak se 16.6 milionë shikues
(wikipedia gjermanisht, "Die Odyssee"), iu kthye Penelopës që e
priste në Itakë, por s'iu kthye dot Kosovës që e donte, sikur s'dinte t’ia
shprehte dashurinë.
Edhe ai e donte shumë Kosovën sa Uliksi Penelopën, aq sa për
dashurinë e tij të madhe sakrifikoi edhe dashurinë e tij profesionale të
quajtur skenë, aktrim. Në vitin 1987, në vitet e furtunës millosheviqiane
kundër Kosovës dhe shqiptarëve, aktori i famshëm i teatrit dhe i filmit, i pari
aktor nga hapësirat e ish-Jugosllavisë që kishte depërtuar në Hollywud, Bekim
Fehmiu, në shenjë proteste ndaj padrejtësive që i bëheshin popullit të tij la
skenën e filmit e teatrit për t'u mbyllur në vete si i ngujuari në Kullën e
Ngujimit, si i vetëdënuari që e kishte dashur aq shumë Atdheun e Atdheu atë -
një dashuri memecësh e shprehur, por e pathënë.
Pritej dikur se Bekim Fehmiu do ta luante rolin e Hamletit
në skenën e Teatrit Popullor të Prishtinës, por nuk u bë. Bekimi nuk donte që
rolet t'i bënte shpejt e shpejt siç i kërkohej. Ai s'e deklamonte dot as
poezinë pa u përgatitur, siç evokon Agim
Vinca në shkrimin e tij "Sarajevë 1985. Një kujtim dhe një peng. Homazh
për Bekim Fehmiun (1936 - 2010):
"Kur po bëheshim gati të niseshim, Bekimi tha se nuk do
të vinte në drekë dhe, duke i kërkuar falje mikpritësit, shtoi se do të shkonte
në hotel për t’u përgatitur për në mbrëmje. Dikush nga ne, që ishte pak më afër
me botën e filmit dhe të teatrit, qeshi paksa me ironi në kuptimin:
“Ç’përgatitje do të bësh ti, një aktor kaq me përvojë, për t’i recituar dy a
tri poezi?!.
(...)
Poezitë e poetëve tanë atë natë tingëlluan po aq bukur
serbokroatisht (alias boshnjakisht) sa edhe shqip, në mos edhe më bukur. Falë
Bekimit. Zëri i tij i fuqishëm dhe qëndrimi dinjitoz impononin respekt, kurse
figura e tij rrezatonte respektin për skenën, artin, publikun, por edhe për
veten".
Por, Bekimi s'u ngjit dot në skenën e teatrove shqiptare, ai s'arriti ta luante dot
as rolin e Gjergj Kastriot Skënderbeut, për të cilin ëndërronte dhe për të
cilin kishte biseduar me regjisorë dhe aktorë shqiptarë me rastin e vizitës së
tij në Republikën e Shqipërisë më 1972, nuk arriti as të deklamonte poezinë
shqipe në "Sallën e Kuqe" të Fakultetit Filozofik të Universitetit të
Prishtinës, siç shpresonte Agim Vinca, por arriti, pas shumë vjetësh, falë
organizimit "Dua më shumë Shqipërinë" ( të Vera Grabockës dhe të
Ardit Gjebresë, të deklamojë vargjet e Nolit aq të dashura për të:
“O Flamur gjak, o Flamur shkabë,/ O vënt’ e vatr’ o nën’ e
babë,/ Lagur me lot, djegur me flagë,/ Flamur i kuq, Flamur i zi!" (shih
http://www.youtube.com/watch?v=T8Q7t-xj2IU)
Këto ishin vargjet e tij të vetme të deklamuara në një skenë
shqiptare, pranë bardit të këngës e të moderimit shqiptar - Ardit Gjebresë, i
cili bashkë me Vera Grabockën na e shpëtuan edhe një ikonë të artit nga
errësira e harresës - Nexhmije Pagarushën.
Ishim në pritje të shfaqjes së tij në Kosovë, ishim në
pritje të shkrepjes së meteorit që po shuhej afër dhe larg vendit të tij, por
ai "humbi si një pasuri në heshtje". Titullohej pikërisht kështu
ekspozita për nder të jetës dhe veprës së Bekim Fehmiut, organizuar në qytetin
e tij të rritjes në Prizren dhe në qytete të tjera të Kosovës, por edhe në
qytetin e tij të familjes e të punës në Beograd. Një kujtim i vogël për
udhëtimin e madh jetësor të Uliksit që iu kthye Itakës, por s'iu kthye dot
Kosovës.
Do të ishte mirë sikur njerëz që kanë zanat organizimin e
manifestimeve të kujdeseshin për atë që nëpërmes ekspozitës "Humbi si një
pasuri në heshtje" ta kthenin Uliksin në fillimin e udhëtimit të tij në
Itali, atje ku dikur e shikonin me dhjetëra miliona shikues, ta sillnin edhe
kah Tiçinoja e t'ia bënin një nder atij dhe Aleksandër Mojsiut...
Comments
Post a Comment