Ruaje Zot Shqypnin nga Shqyptaret
Nga Albert VATAJ
Aktualiteti i kësaj shprehjeje frazeologjike të Homerit të
letrave shqiptare, At Gjergj Fishta e gjejmë të mishëruar në tërësinë e jetës
politike shqiptare. Kriza që ka kapluar vendin që në mesin e vitit që lamë pas,
për tu ashpërsuar në kacarritjet e para të vitit 2007, e skapulluar pas qasjesh
të pafundme të ndërkombëtarëve dhe faktorëve të tjerë jokokënxehte, në gjenezën
e saj ofron si të vetmin shkaktar interesat politike të palëve. Kokfortësia, meskinitetet
dhe fodullëku nga njëra anë, përpjekja për të shfaqur panoramën e një tolerance
nga ana tjetër, bashkudhëtuan nëpër një terren tepër të thyer. Tërësia e
gjithëkësaj dukurie politikëbërjeje që karakterizoi disa muaj radhazi atë që
mund ta quajmë situatë parazgjedhore nuk ishte asçka që binte ndesh me moralin e kahershëm të
politikës shqiptare. Kjo edhe pse në
korin e saj ka tashmë zëra të ashtuquajtur të rinj, por që nuk kanë mundur të
jenë si të tillë edhe pas nuk janë zbythur nga fronti i luftës së deklaratave
ndaj politikës së vjetër. E parë më këtë sy, gjithçka që mishëron klasën
politike nuk promovon në asnjë hap dhe në kurrnji etapë fajtorë nominal,
pavarësisht se më mënynë e akuzave lista e emrave ka qenë e gjatë. Duke u
kthyer në retrospektivë, i payshtur nga nacionalizma të vockla dhe pa patur
gajle nga të vërtetat e thëna nga pak burra dheu të këtij vendi, vëmë re se
kaplimi i kësaj të keqeje shqiptare ka udhëtuar kaherë në realitetin shqiptar,
për të mbetur i pacenuar edhe sot e kësaj dite, sikur të ishte një visar i
çmuar. Asnjë traditë shqiptare nuk ka mbetur më autentike se sa ajo e
konfliktualitetit politik dhe mungesës së frymës së përfaqësimit të interesave
kombetare.
E këta fytyrëlyrosur e barkalecët e sotëm nuk ka gjasa të
jenë diçka tjetër. Kush ua la paqen politike, mirëkuptimin dhe bashkëjetesën,
që ata ta kishin si trashëgimi dhe t’i shërbenin asaj si një fëmije hekakeq,
për ta rritur e për ta bërë të zotin e vetes e të këtij vendi. Interesat e
palëve kanë qënë në Lidhjen e Lezhës, për dreq po i njëjti harxh u nda edhe në
tavolinën e Presidentit të Republikës.
Duke dashur të risjell gjithë atë zallamahi që u bë për
certifikatat mund të them se kapsllëku politik erdhi nga babëzia e palëve për
terren politik, për pushtet vetoje e çmos tjetër, që ka të bëjë vetëm me: se
mos pritej një pelë e të mos merrnim një felë. Loja e ndyrë që kapërtheu vendin
nëpërmjet një krize të riciklueshme u mbars më shumë me përpjekje për ta
degdisur vendin në një hendek pa rrugëdalje, se sa për të garantuar standarde
për zgjedhje të lira dhe të ndershme, trumbeta të cilave i frynë derisa shkoj zëri në qiell. Moti, KQZ, Kodi
Zgjedhor, certifikatat ishin vetëm koperturë e gjithë atij meraku që kishin
persona të veçantë dhe palë politike për të shtyrë sa të ishte e mundur
përballjen fatale me vullnetin e zgjedhësve shqiptar. Shumëçka që dallgëdisi
këtë të sotme pakrye kishte zanafillën muaj më parë, kohë kur opozita propozoi
para shqiptarëve rikthimin e vitit 1997, sikur të ishte ky vit jo çmenduria
jonë kolektive që na ktheu në tribu, por moti i bekuar nga vetë Zoti. Këta
derbederë pasi panë se elektorati ua kishte kthyer kurrizin e qasej të shihte
jetën e vet të vështirë ndërruar tabjat dhe shpikën mangësitë që kërcënonin
standardin evropian të zgjedhjeve për t’i patur si ngasje për nji dimension të
ri elektoral. Vetëm zgjedhjet dhe
rezultati i tyre do të jetë dëshmia e qartë, nëse kjo vërtetë ka shërbyer si
ngasje apo si nervacingëritje. Ajo që mund të shquajmë këtë dekik është se të
dy palët kanë bjerrur goxha në elektoratin e tyre, tregues të cilin do ta
diftojë pjesëmarrja në zgjedhjet lokale të fundshkurtit. Hamendjet tregojnë se
kjo zvargie e pakuptimtë, kjo kacafytje politike e paprinciptë, kanë kultivuar
në kushte mrekulluese indiferentizmin ndaj institucioneve të shtetit, ndaj
politikës në tërësi dhe në kryeherën e tanëçkaje, ndaj zgjedhjeve.
Me kompromisin hekakeq të arritur ka pak gjasa që
armëpushimi të mbretërojë në sarajet e politikës shqiptare, sikundër nuk kam
asnjë mëdyshje se “Shqypnin” vijojnë ta kenë halë në sy “shqyptarët”.
Comments
Post a Comment