‘Apokalips’ dritëhija e një shpirti
Nga Albert Vataj
ndryshe nga sa na imponojnë parathëniet, mesthëniet dhe
shpesh faturat publicitare që rëndom hapin dhe shoqërojnë krijimtarinë letrare,
për ‘apokalips’ kam të drejtën të shpreh diçka jashtë klisheve dhe dogmave që
ndjekin si censurë librat dhe autorë të ndryshëm. të shkruash një libër është e
barasvleshme me të guxuarin e një beduini dhe këmbnguljen e tij për të gjetë
jetë përtej zërit që dëgjon dhe që është vetëm i tiji. këtë misson, ose më
saktë në pozita të tilla e gjejmë pipëtitjen ekzistenciale të poetit të ri,
granit zela, ardhja e të cilit me ‘apokalips’ nuk mbetet asgjë më shumë se sa
të drejtën e pohimit klasik se poezia nuk do të thotë, ajo është, poezia nuk
sjell, ajo kumton, poezia nuk ngre, sikurse nuk mund as të shembë, ajo himnizon
kushtrimet dhe shenjtëron kujat.
‘apokalips’,
vendosmërisht kërkon të mbrojë të qenin si një hap në univerisn e trazuar të
njeriut, një mënyrë trajtese e çdo thërmije të përbërjes së tij dhe
përrrethimit të tij në këtë kapërcyell të ekzistencës së njeriut.
‘apokalips’ është
formësuar jo edhe aq si një trajtë që na kumton fundin e botës, pasi sot pak
mendje mund të ofrojnë një aprovim të tillë logjik. ‘apokalips’ është një
tendencë e poetir, talentit të padiskutueshëm të poezisë shqipe, granit zela,
një përpjekje modeste për të depërtuar nëpërmjet ravijëzimeve të tij emocionale
të formësuara në fjalë, vargje dhe poezi plot dallgë dhe tajfune të njeriut të
sotëm. ndoshta bota sipas autorit në pamundësi për ta parë si paralajmërimin e
fundit, termin apokalips, ka vendosur ta trajtojë si një mundësi funksionale,
tashmë për një realitet kataklizme të kryer dhe në proces. vetë jeta sipas
autorit, vetë njeriu, vetë aftësia e tij e të ndjesuarit dhe të përceptuarit të
gjendjeve dhe gjithësisë është një mekanizëm apokalipsi. filozofia e këtij
momenti avangardist dhe poezia e zelës në njëfarë mënyre janë hap për të
shkelur atje ku mnd të depërtojnë ndjesi të holla, penelata piktorësh dhe
dritim vetëtimash.
poeti i ri me librin ‘apokalips’, megjithëse nuk merr
përsipër të kapërcejë nivele danteske, megjithëse se pranin përpëlitjet e
realiteteve në rrathët e këtij brilanti të pavdekshëm, ai në njëfarë mënyre
thotë. e thëna e tij në pamje të parë nuk të tundon të mendosh se ka ndonjë
ndryshim me armatën e madhe të poetëve dhe nxirësve të faqeve të librave. e
vërteta, e thënë e të qenit ashtu ashiqare konsiston në faktin se granit zela
më shumë se ka kurajo t’u flaës gjeneratave, ai shpalos një vizion dhe në të
njëjtën kohë vë kujën.
botët sipas tij nuk kanë ndryshim. bashkë me të edhe kohrat
kanë mbartur së bashku me gjenerata gjithçkanë në trajtën e një testamenti që
shfletohet sakrificave që bëjnë njerëzit për ta lënë në amamnete të sigurta.
dialogimi me shpirtin, me ndjesinë e plotpushtetshme të
botës dhe njeriut, dashurisë të vendosura në shkallëzime që pikënisin te
naiviteti dhe zënë fund te mendimi më fantasist dhe forma më e papërceptueshme
e momentit, dhe gjendjes, pre e së cilës gjendet gjithmonë njeriu.
rruga për te ‘apokalips’ është rruga për të thënë, e mbi të
gjtha për të qëmtuar të qënin e tij në të drejtën e plotpushtetit që nis tek
hyu për të sosur te njeriu në krizë, te bota e tij që pjell apokalipse.
megjithatë poeti duket se nuk ka vendosur të thotëapo të qëntojë vetëm kaq dhe
vetëm kaq. diçka përtej tij, brenda tij ka zgjuar një forcë vrulluese për të
qëmtuar njeriun mbi të gjitha në këto momente me të vërtetë krize për këtë
qënie që kërkon zotin e university. mundësia e kësaj sfide te njeriu, sipas
poetit nuk është në caqet e kategorikes. shpirti është ai që kërkon të ndjehet
dhe të flasë. sa më pak që ne t’u përgjigjemi këtyre kërkesave, sa më pak të
rrokim këtë mendësi të re në të cilin ka mbërritur si hap i vetë ‘apokalips’-it
të butë, aq më në periferi gjenden aftësitë tona për të qënë.
poeti, ardhacaku fisnik, granit zela mr ‘apokalips’ nuk
kërkon komoditete dhe salltanete publicitare për të thënë se ekzistoj. dufet e
brendshme të tij mësohet të kenë mbërritur nivelin më të lartë të vlimit. e
poezinë, në këtë libër, këto grimca emocionesh, këto gufime i thërret për të
paralajmëruar fillesën e tij të njeriut dhe poetit, të talentit dhe të pasuesit
të denjë në këtë realitet ‘apokalips’-esh.
poezia e ‘apokalips’-it nëse ja vlen të thuhet diçka në
morinë e mënyrave se si kumtohet diçkaja në këtë kohë të gjithfarëformshme,
është poezi. Nëse të tjerët që kanë ardhur para nesh, kanë dhe do të abuzojnë
me ‘poezinë’ kjo nuk është edhe aq faji i tyre se sa motivimi në turravrap i
gjithkujt që ka në një dorë para të shkruaj dhe të blejë kalemxhijtë që
gostittin me elegancë të admirueshme referate, recensione, dhe kritika për
librat me poezi.
granit zela deri diku me ‘apokalips’ ka ardhur të pohojë
deri diku të kundërtën e asaj që po kthehet në një sindrom, se poezia po vdes
ose atë po e sakrifikon antivlera. Sikurse ai mbetet modest me destinacionin që
ka me ‘apokalips’. vështirësistë për të bërë letërsi, sipas poezisë dhe velrave
që gostit granit zela në ‘apokalips’ janë të barazvlefshme me sakrifikimin që
murgjit u bëjnë vullneteve të tyre të mishit dhe shpirtit. Pra në një afrë
mënyre, zela ka pranuar murgun letrar, për të vënë edhe ai një gurë në themelet
e një letërsie avangardiste. Pa u ndalur te detajet dhe pa patur të drejtën e
udhërrëfimit për në misterin e ‘apokalips’-it, ne mund të themi me bindje se se
granit zela vjen për të mbetur. E jo vetëm kaq, ai vjen për të mbetur dhe për
ta mbrojtur këtë betejë të vlerave në letërsinë shqiptare. Këtë ai ka vendosur
ta shprehë në mënyrën e tij më origjinale, ku gërshetohet tradita me
modernizmin. muzikaliteti i brendshëm i poezisë të sjell ndjesinë e hapësirave
dhe momenteve gjeoshpirtërore nëpër të cilat ka kalëruar jeta e autorit.
Comments
Post a Comment