Armando Bora: Pas “L’elisir d’amore”, do t’i rikthehem kinematografisë
Izaura Ndoj
Opera komike me dy akte,
“L’elisir d’amore” solli mbrëmjen e djeshme në skenën e Teatri Kombëtar të Operës
dhe Baletit një formë tjetër dashurie, nën regjinë e Armondo Borës dhe nën
tingujt e Gaetano Donizetti. Opera rikthehet nga Bora pas tetë vitesh, por me
të tjerë protagonist si, Eriona Gjyzeli, Blerta Zhegu, Ardita Meni, Riad Ymeri,
Elson Braha, Roel Llupa, Vladimir Sazdovski, Rezarta Qevani, Sofika Kole, Solem
Alla etj. Në një intervistë për “Koha Jonë”, regjisori Armando Bora rrëfen
rivënien e kësaj opere, elementët skenografikë dhe teatralë, si dhe rikthimin e
tij në kinematografi me shfaqjen “Valixhet”. “Shfaqja këtë herë vjen me një
staf të ri dhe me ndryshme mjaft interesante. Jam munduar që të sjell diçka
ndryshe nga premiera e parë, pasi këtë herë elementi teatral është ajo që e
zbukuron këtë shfaqje”, - tha Bora. “L’elisir D’amore” trajton historinë e
dashurisë mes Adinës dhe Nemorinos, në rolin e Adinas do të interpretojnë
sopranot Eriona Gjyzeli dhe Blerta Zhegu, ndërsa në rolin e Nemorinos janë
përzgjedhur tenorët Riad Ymeri dhe Elson Braha. Në qendër të operës është
dashuria e vajzës së pasur dhe kapriçoze dhe djaloshit të ndrojtur, por që
përbrenda zien nga dashuria për të. Ardhja e një tjetër djaloshi të ri në
fshat, Belkore, që është e kundërta e Nemorinos, e bën më intriguese historinë.
Belkore me sharmin e tij e bën për vetë Adinën, ndërsa Nemorino mendon që ky
njeri i "mrekullueshëm" bën tamam për zgjidhjen e hallit të tij dhe
kërkon patjetër që të përfitojë nga fati i madh që i ka ardhur në derë. Plot me
shpresë i kërkon Dulkamares, nëse ai posedon "Eliksirin e dashurisë së
mbretëreshës Izota", për të bërë të vetën Adinën. Skenografia është
realizuar nga Artur Muharremi, ndërsa kostumet nga Gjergji Marko.
Armand, riktheheni në skenën e Teatrit të Operës dhe Baletit pas tetë
vitesh. Çfarë sjell të re kjo opera me dy akte?
Padyshim që koha e gjatë e
rikthimit tim, dhe e rivënies në këtë rast të kësaj opere më ka krijuar mundësinë
që të reflektoj gjatë nga ajo vënie e fundit të operës “L'elisir d'amore” me
libret të Felice Romanit. Kësaj here kam mundur të depërtoj në detaje të imta që
nuk munda t’i realizoj në variantin e kaluar. Shfaqja këtë herë vjen me një
staf të ri dhe me ndryshime mjaft interesante. Jam munduar që të sjell diçka
ndryshe nga premiera e parë, pasi këtë herë elementi teatral është ajo që e
zbukuron këtë shfaqje. Përveçse kësaj, një tjetër element që e bën më të freskët
këtë opera është dhe stafi i ri, pasi dhe në vënien e parë stafi ka qenë tërësisht
i ri si Ermonela Jaho, Saimir Pirgu, përveç Marjana Lekës, ndërsa kësaj radhe
kam tërësisht aktorë të rinj të predispozuar për mos ta konceptuar veprën tërësisht
operistike, por edhe teatrale. Në këtë vepër i kam kushtuar shumë kohë figurës
artistike, marrëdhënieve dhe elementëve të teatrit, dhe në këtë drejtim jam i
kënaqur që munda të realizoj pikërisht ato gjëra që s’i realizova nga radha e
kaluar.
Kjo rivënie e “L’elisir d’amore” vjen në kohë?
Me këtë opera vjen një sjellje në
kohë joskematike, por është përcaktuar dhe e ndarë në tri periudha të caktuara;
në skenën e parë, na shfaqet periudha para viteve ‘90; në skenën e dytë, ajo e viteve
‘92-‘93 kur Shqipëria ishte nën asistencën ekonomike dhe skena e tretë, lidhet
me krizën e firmave piramidale, pasi një nga personazhet e operës, Dulkaman, është
një mashtrues klasik. Më vjen mirë që përafrimet me këto momente pikante të
historisë së Shqipërisë vijnë nëpërmjet këtyre elementëve të teatrit, jo tërësisht
brenda operës, por nëpërmjet inserteve dhe reportazheve të kësaj periudhe.
I flet kjo opera atij realiteti që populli shqiptar ka kaluar në këto
dy dekada?
Po në një farë mënyrë i flet, por
nuk mund të pretendojmë që është opera ajo që bën rezymenë apo ka thelbin e
realitetit shqiptar në këto 20 vite, por i flet dhe për këtë më vjen mirë që
mund të themi diçka plus me gjuhën e artit.
Përveç elementit teatral që e dominojnë një pjesë të akteve, cilët janë
ato elementë që e risjellin ndryshe këtë tingujt e Dinozettit?
Janë parë edhe elementët e tjerë
si skenografia, ndriçimi, kostumet. Përveç kësaj janë një staf krejtësisht i ri
dhe asnjë nga ato këngëtarë që kanë qenë në rivënien e parë dhe gjithsecili ka
sjell në këtë opera individualitetet e tij dhe energjinë e tij për skenën. Kemi
dy të rinj që vijnë nga Maqedonia dhe Kosova dhe në njëfarë mënyrë është një
vepër ballkanike jo vetëm në kuptimin artistik, por edhe atë historik.
Një staf i ri, por me eksperienca të shumta. Ka qenë i vështirë
bashkëpunimi me këta të rinj?
Ka qenë e lehtë, pasi
predispozita për ta trajtuar ndryshe këtë vepër bëri që ata ta bëjnë punën me
shumë pasion. Ka disa vite që në opera, në bashkëpunim me këta të rinj,
tentohet të shkohet tek një mënyrë tjetër të kënduarit dhe për këtë arsye nuk
kam hasur dhe shumë vështirësi. Koha ishte elementi negativ i kësaj shfaqje,
pasi u bë për 20 ditë, por me të vërtetë që është aty ku unë kam dashur të jetë
si një vepër gjigante e Dinozettit.
Përveç këtij projekti me operën, keni menduar t’i ktheheni përsëri kinematografisë?
Aktualisht po merrem me një
projekt televiziv dhe në një farë mënyre jam duke provuar kënaqësinë time pas
një eksperience të gjatë teatrore dhe kinemaje. Por, ndërkohë me një
bashkëpunim mes miqsh jam duke punuar për të vënë një nga veprat e mia,
“Valixhet”, në kuadër të 100-vjetorit të Pavarësisë. Shpresojmë të nisim provat
së shpejti dhe në shtator të finalizojmë shfaqjen.
Comments
Post a Comment