Marjana Kondi: Inspirimi i suksesit tim, gjyshja dhe mamaja
Izaura Ndoj
Sapo prekim sallën, zëri kumbues dhe
paraqitja e Marjana Kondit na impresionon që në momentin e parë. Një aktore pa
grim të rëndë, e veshur pa një barkore, pa thinja në kokë të jep përshtypjen e
një plake. Kjo aktore ashtu siç është me shumë pak plakje në portret ka
realizuar rolin e një 70-vjeçare vetëm nëpërmjet marrëdhënies që ka me partnerët
e saj tek tragjikomedia “Fqinjët”. Në një intervistë për “Koha Jonë”, Marjana
Kondi na rrëfen suksesin dhe impresionon që i fali roli tek vepra e Ruzhdi
Pulahës, karakterin e saj dimensional, brengat, sinqeritetin dhe dashurinë e
saj për familjen. Veç anës gazmore, Marjana Kondi di të jetë mbi të gjitha një
aktore që të fal lot dhe gëzim në të njëjtën kohë. Ajo është shumë e dashur,
origjinale dhe jashtë mase e sinqertë në atë çfarë ajo kërkon nga vetja dhe nga
të tjerët. Marjana Kondi u lind në Tiranë më 21 shkurt 1961. Për 25 vite, ajo
ka qenë aktore e teatrit të Estradës. Ka interpretuar disa role mbresëlënëse në
teatër, film dhe komedi. Karakteri i saj dimensional bën që ajo të shfaqet
mjaft bukur në teatër, dramë apo absurditet, duke bërë që të gdhendet mjaft mirë
tek publiku.
Roli i Jaja Aspasisë, ju identifikoi si një plakë 70-vjeçare. Publiku u
befasua me portretin dhe interpretimin që sollët tek “Fqinjët” e Ruzhdi Pulahës,
me regji të Alfred Trebickës. Si ndiheni?
Ishte një pjesë ku personazhin e
kam ndjerë timin, më ka ndodhur rrallë, por më ka ndodhur me dy të pjesë të
tjera, siç kanë qenë “Gjoleka i biri i Abazit” me regji të Dhimitër Anagnostit
dhe “Këngëtarja tullace” me regji të Spiro Dunit. Edhe tek këto dy pjesë e kam
ndjerë që rolin e kam pasur brenda meje, në të njëjtën gjë më ndodhi dhe tek
shfaqja “Fqinjët” me skenar të Ruzhdi Pulahës dhe regji të Alfred Trebickës. Jam
shumë komode dhe jam shumë rehat për sa i përket profesionit tim që realizova të
luaja një pjesë shqiptare. Pjesët e huaja janë shumë të bukura dhe kanë
tematika tërheqëse, por pena shqiptare vlerësohet më shumë nga publiku dhe
mesazhi që ato mbartin të bën t’i dashurosh si personazhe. Artisti shikohet në
mënyrë profesionale se sa i aftë që është në pjesën shqiptare, sepse pjesa e
huaj është se ka një penë të bukur dhe thua sa e bukur qenka. Ndërsa tek pena
shqiptare, t’i duhet të bësh akoma më tepër seç duhet, mbi rolin, mbi
personazhin. Aty kuptohet se sa i dhemb publikut kur të shikon.
Shikoja në sallë që publiku ishte duke qeshur, por në të njëjtën kohë
dhe lotonin dhe këtë gjë e bëtë vetëm ju, Marjana Kondi...
Ishte një komedi e shkruar shumë
bukur nga Ruzhdi Pulaha, aq më tepër e vendosur në skenë nga regjisori Alfred
Trebicka, punuar me një dashuri shumë të madhe ku të gjithë aktorët kishin
vendin e vet, karakteret e veta. Të gjitha personazhet ishin të ndarë më dyshe;
Aspasia me Kostën, Anthulla me Dhimitrin, Bora me Markon, Lefteria me Beharin
dhe polici, i cili ishte një rol shumë simpatik i luajtur nga një aktor i ri,
por shumë premtues në skenë. Jam e lumtur që e realizova këtë rol.
Mesazhi që kjo vepër mbart në vetvete garantoi dhe suksesin e
padiskutueshëm...
Është e vërtetë, pasi publiku
shqiptar ka kohë që nuk ka prekur vepra shqiptare. E para ishte që Trebicka
goditi bukur dhe mori aprovimin për t’i dhënë jetë veprës së Pulahës dhe kjo është
një zgjuarsi, por edhe mënyra se si ka punuar ka bërë që publiku ta presë mjaft
mirë dhe salla e Universitetit të Arteve kishte kohë që nuk mbushej kaq plot.
Prandaj, për të parë një pjesë, gjithmonë duhet shikuar nga publiku nëse ai e
pret. Por mbi të gjitha, “Fqinjët” bën të mundur që çdo njeri të gjejë veten
tek kjo pjesë, aq më tepër marrëdhëniet që kanë familjet shqiptare me atë
greke. Është një shprehje shumë e bukur e Nënë Terezës që thotë; “Nuk duhet të
shikojmë as të kaluarën dhe as të ardhmen, por të sotmen që t’i japim dorën njëri-tjetrit
dhe të ulim kokën dhe të punojmë se kështu bota do të jetë më e bukur”. Mbase
janë idealizma, por janë më se të vërteta.
Nëse ngacmojmë kujtimet e fëmijërisë,
keni shprehur se roli që ju e
realizuat aq bukur ju kujtonte gjyshen tuaj. Mbase kjo ka qenë dhe një
nostalgji për ju?
Gjatë gjithë kohës kam imituar
gjyshen time. Madje, kur familjarët dhe miqtë që më njihnin prej kohësh, më
thanë që kisha imituar Dhoksinë, nënën, shpirtin tim. Dy idhujt e mi, gjyshja
dhe mamaja më kanë hyrë në shumë pjesë dhe janë bërë njësh me mua. Të dyja të
vdekura dhe të dyja më ndihmuan shumë për të realizuar këtë rol. Fundi që është
një gjetje, në sytë e mi solli shumë lot. Normal që një artist për të hedhë një
lot e vendos veten në një situatë ku bashkëngjitet me rrethanën që ti je dhe ai
lot derdhet. Në atë moment kujtova mamanë time që më ndihmoi dhe më shërbeu
shumë bukur për këtë rol. Në këtë pjesë futem me shumë kënaqësi, pasi i ruaj
shumë bukur marrëdhëniet me partnerët, të qeshurat e publikut në sallë, i lë ti
shijojë ashtu siç shijojnë pjesën dhe kur vjen fundi që është kaq delikat dhe
aq prekës më vjen ndërmend nëna ime.
Është hera e parë që luani një pjesë të Ruzhdi Pulahës?
Po, është hera e parë. Që kur e
lexova, më ngacmoi dhe e mora me shumë kënaqësi rolin e Aspasisë, megjithëse
ishte madhe në moshë, unë nuk e pata fare problem të luaja një rol 70-vjeçar.
Ja kështu është artisti, i bën të gjitha edhe komedinë dhe tragjedinë e mua m’u
realizua roli në këtë mes, pasi publiku edhe qante, edhe qeshte. Ky sukses për
mua është një fat, dhe e shkruaj në CV-në time me një kënaqësi jashtëzakonisht
të madhe për rolin e Aspasisë tek “Fqinjët”.
Njëkohësisht, ju po punoni dhe për një rol tek pjesa “Henri i VI” me
regji të Andoni Filipit. Në maj do të rrugëtoni drejt Londrës?
Ka një muaj që kanë nisur provat
për këtë pjesë. Gjithmonë e kam pasur pasionin për punën edhe për rolin më të
vogël që më është dhënë në çdo pjesë. Kështu që tek Shekspiri kam rolin “Magjistarja”,
përsëri është një rol i vogël, por mjaft i bukur. Pena e Shekspirit dihet që është
një penë që e ka gjithë bota, por kryesisht Ballkani dhe për këtë arsye unë do të
punoj shumë për të realizuar atë rol të vogël që më është dhënë.
Tashmë, ju jeni një aktore e afirmuar e skenës shqiptare që publiku ju
ka identifikuar me batutat dhe humorin tuaj brilant. Cili ka qenë momenti më i
veçantë në karrierën tuaj artistike?
Momenti më i veçantë për mua ka qenë
ardhja e Dhimitër Anagnostit për filmin “Gjoleka i biri i Abazit”. Unë nuk do
ta kisha menduar kurrë se Dhimitër Anagnosti do të vinte tek unë për të më
besuar atë rol, jo se isha inferiore ndaj vetes sime, por duke menduar që aktorët
e Teatrit Kombëtar gjithmonë merrnin rolet kryesore nga regjisorët e mirë mua
nuk më shkonte kurrë mendja se do të ndodhte diçka e tillë me mua.
Estrada ka qenë një pjesë e pandarë për ju deri në momentin që u prish.
Ju sjell ndopak nostalgji puna e me ikonat e teatrit shqiptar?
Unë kam punuar në Estradën e
Tiranës për 25 vjet, e kam për nder që kam qenë pjesë e Varietesë së Tiranës
dhe punët e mia të para m’i kanë dhënë regjisorët e mëdhenj të Estradës, si
Sheri Mita, i cili tashmë nuk është më mes nesh dhe kur e kujtoj përlotem pa
fund për atë ikonë të skenës dhe regjisë shqiptare, sepse tek ai njeri unë kam
marrë kulturën e tij, thjeshtësinë e tij, butësinë e tij, ai ishte një njeri që
vetëm mirësi shprehte nga goja e tij. Kemi punuar me Pirro Manin, kur ai ishte
një mjeshtër i madh i skenës, ku aty kam kuptuar një disiplinë artistike dhe një
profesionalizëm të saktë nga Pirro Mani; kam luajtur me Leka Bungën,
profesionist dhe një kinemadiograf i mrekullueshëm; kam punuar me Filip Çakullin,
Bujar Kapexhiun, Fatos Haxhirën, Gjergj Vlashin, filozofin e skenës shqiptare e
shumë emra të tjerë që tani nuk më vijnë në mendje. Për ne është fat që kemi
punuar me këto breza që kanë ditur të bëjnë artë me profesionalizëm, pasi
dashur pa dashur na kanë dhënë kulturën e tyre, sharmin e tyre. Pra, Estrada e
Tiranës ka pasur gjithë këta regjisorë, ku ne si grup kemi ditur të punojmë me
komedi, skeçe, monologë, ku sot televizionet e botës bëjnë këto monologë që ne
i kemi bërë prej vitesh. Në teatrin e Varietesë kam mësuar që mos të kesh turp
kur punon, një profesionist i mirë nuk ka turp, në tavolinë hidhet, aty kam
mësuar që nuk është turp të luash rolin e një plake kur je moshë e re.
Karriera juaj është shumëdimensionale. Nga një monolog kalon tek një
skeç, një show-televiziv, monodramë, tek një teatër absurd apo komedi. Si
mundet që një aktore të realizojë shumë karaktere?
Unë tek filmi “Gjoleka i biri i
Abazit” gjeta veten time dhe të gjithë këtë emocion ia dedikoj Dhimitër
Anagnostit, ku, pas këtij filmi, direkt u emërova në Teatrin Kombëtar dhe
luajta dy pjesë me regji të Spiro Dunit, “Venecia” bashkë me “Këngëtarja
tullace” dhe një pjesë të Kadaresë “Darka e gabuar” ku kisha katër personazhe
dhe të katërta ishin karaktere. Më pas u aktivizova në një sitecom me regji të
Erand Sojlit prej 20 puntatash, luajta me Pluton Vasin në filmin “Shqetësimet e
një obezi”, ku mori dhe një çmim në një festival në Londër, më pas nisa
rrugëtimin me filmin “Maja” dhe nga momenti që unë u emërova në Teatrin Kombëtar
e deri tani kam ndjerë kënaqësinë e një aktroje. Rikthimi tek komedia “Fqinjët”
mbase ishte dhe një akumulim energjie dhe ishte momenti që unë të shpërtheja në
skenë sërish. Nganjëherë na ngatërrohet puna e lekut, por po të dish ta ruash
veten kështu siç bëra unë, në këtë rast, më rikthimin tim në komedi.
Cilat kanë qenë momentet më të vështira që ju kanë ndjekur gjatë
karrierës suaj artistike?
Peripeci ka pasur shumë, por kam
bindjen që me atë punë që kam bërë unë kanë kaluar në heshtje. Natyra ime është
që nuk hyj në debat, por po hyra në debat personi apo persona në fjalë fshihet
tërësisht nga kujtesa. Kam zgjedhur rrugën e njeriut indiferent në momente të
tilla kur janë fjalët poshtë e përpjetë, ndërsa kur jam përball përballem me çdo
situatë nuk jam natyrë servile, pasi kam personalitetin tim. Në momentet më të
vështira në karrierën time, si, për shembull, marrja e roleve që nuk kam mundur
të m’i ofrojnë kam gjetur mënyrën për ta kaluar. Gjendjen time nuk e shpreh në
shtëpi tek familja, siç ndodh shpesh herë, por marr qenin dhe iki në pishinë
deri sa të më kalojë ai moment. Kur njeriu ka peripeci në familje, siç është
humbja e mamasë sime, të tjerat janë zero për mua, njeriu duhet të dijë të
shijojë njerëzit që ka pranë. Gjithmonë kur kam pas një brengë e kam realizuar
me mbështetjen e familjes sime.
Ka ndonjë pasion Marjana Kondi?
Pishinat dhe Terri, miku im
besnik që më shoqëron janë pasionet e mia. Terri është një kafshë që mua më jep
kënaqësi, më mban në formë sistemin nervor dhe trupin. Çdo ditë, kur koha është
e mirë, ngrihem bashkë me Terrin dhe eci nga liqeni. Por, përveç ecjes, pasion
për mua është edhe pishina. Pishinën e frekuentoj si në verë, ashtu dhe në
dimër. Një ndër kënaqësitë e mia është dhe vajtja në Durrës në fundjavë. Ndërsa
në verë ndjek vijën bregdetare nga jugu në Veri në Velipojë.
Si nis një ditë e Marjanës larg dyerve të teatrit?
Kafe me komshijen në mëngjes, nëse
unë nuk kam prova në teatër. Sigurisht, bëhen punët e shtëpisë dhe vihet dreka
përpara. Për mua është shumë e rëndësishme përkujdesja ndaj familjes sime.
Mund të na tregoni pak për familjen dhe marrëdhënien me vajzën?
Marrëdhëniet me të janë shumë të mira. Ajo është më tepër natyra e tim shoqi, kanë interesa të tjera që janë larg artit. Ndërsa, im shoq, Tani, më ka kërkuar vetëm preokupimin maksimal në familje, asgjë tjetër. Me të kam pasur shumë fat, sepse asnjëherë nuk më ka penguar në asgjë. Që në lidhjen tonë, ashtu si familja ime edhe dashuria që familja e tim shoqi, më dhuroi, më bëri një njeri me fat, pasi ata më kanë mbështetur shumë në karrierën time. Në jetën time, gjithmonë kam pasur parasysh katër muret e shtëpisë sime, bashkëshortin, vajzën dhe qenin tim të dashur. Familja dhe profesioni më kanë ecur paralel dhe më kanë dhuruar çdo ditë emocion dhe kënaqësi për të jetuar me dashuritë e tyre.
Marrëdhëniet me të janë shumë të mira. Ajo është më tepër natyra e tim shoqi, kanë interesa të tjera që janë larg artit. Ndërsa, im shoq, Tani, më ka kërkuar vetëm preokupimin maksimal në familje, asgjë tjetër. Me të kam pasur shumë fat, sepse asnjëherë nuk më ka penguar në asgjë. Që në lidhjen tonë, ashtu si familja ime edhe dashuria që familja e tim shoqi, më dhuroi, më bëri një njeri me fat, pasi ata më kanë mbështetur shumë në karrierën time. Në jetën time, gjithmonë kam pasur parasysh katër muret e shtëpisë sime, bashkëshortin, vajzën dhe qenin tim të dashur. Familja dhe profesioni më kanë ecur paralel dhe më kanë dhuruar çdo ditë emocion dhe kënaqësi për të jetuar me dashuritë e tyre.
Siç theksuat, miqtë janë pika juaj e dobët...?
Vetë natyra ime, por dhe
profesioni, ka bërë që unë të shoqërohem më tepër me shokë. Kështu në lagje, me
orë të tëra unë shoqërohem me Dashnor Dikon, dhe të gjithë miqtë e mi, ku
batuta dhe humori janë të pafundme. Ndërkohë, vlen të kujtohen dy vitet me Met
Begën kanë qenë kohë të arta, pasi kam shëtitur pothuajse gjysmën e botës me
shumë emra të njohur të skenës shqiptare si Artjola Toska, Dashnor Diko, Mariza
Ikonomin, Aleksandër Gjoka, Redon Makashi e shumë të tjerë. Shpesh herë
mblidhemi dhe kujtojmë ato momente që na kanë shoqëruar nëpër skena dhe përballë
mijëra shqiptarëve.
Keni ndonjë peng të parealizuar?
Kam momente dhe brenga. Jam shumë
mirë kështu siç jam. Ndjehem e realizuar në çdo aspekt, prandaj ia lemë të
gjitha kohës.
Comments
Post a Comment