Kozeta Bakiu: Skena është altari më i lartë për çdo artist
Izaura Ndoj
Pasioni për kërcimin ka lindur
bashkë me të. Energjia që ajo mbart dhe puna me studentët e bëjnë të jetë e
përkushtuar çdo moment pranë të rinjve. Edhe pse po kalojnë shumë vite nga puna
e saj si pedagoge, koreografja e njohur Kozeta Bakiu vazhdon që të punojë po me
aq përkushtim sa edhe më parë. Në një intervistë për “Koha Jonë”, koreografja
Kozeta Bakiu rrëfen përkushtimin që ka për studentët, vitet para të punës dhe vijueshmërinë
e karrierës artistike në dy dekada, vështirësitë që ajo ka hasur ndër vite, si
dhe projektet në vazhdim. Në shumë vite karrierë artistike, koreografia e
njohur Kozeta Baiku ka sjellë koncepte dhe risi në skenën shqiptare, duke qenë
një ndër emrat më të spikatur të koreografisë shqiptare. E megjithatë, përpos energjisë
që e karakterizon, karrierës si pedagoge e koreografisë, ajo na tregon dhe
lidhjet e saj me dy fëmijët dhe marrëdhënien me to.
Pas humbjes së bashkëshortit, për disa kohë u larguat nga puna juaj e përditshme
dhe përkushtimi për kërcimin. Si ndiheni kur ktheheni në vendin ku falni dhe
merrni emocione?
Të them të vërtetën është pak e vështirë
kur humb një njeri të dashur të zemrës, është shumë e vështirë të rifillosh jetën.
Duke qenë pranë miqve, shokëve dhe njerëzve të tjerë që të rrethojnë, ti fillon
gradualisht të hedhësh hapat e para dhe të nisësh përsëri karrierën tënde që e
ke lënë të prerë në një kohë të caktuar. Në këto momente kam një kurs që janë
shumë të mirë, janë djem dhe vajza të talentuar dhe mendoj se do të bëhen të
zotë në një të ardhme në saj të përkushtimit të tyre, në saj të punës që ata bëjnë,
por, sigurisht, dhe të pedagogëve që i mbështesin. Akademia është si një laborator
ku çdo vit jepen shfaqje të ndryshme me ide dhe koncepte krejtësisht të reja,
duke ecur në krah dhe duke u azhurnuar me kulturën botërore.
Një karrierë e gjatë artistike me shfaqje të ndryshme, në akademi si
pedagoge, me emra që kanë lënë gjurmë në skenat europiane...?
Të jesh pedagog nuk është e
thjeshtë. Të jesh pedagog është një punë e vështirë, pasi ti duhet të futesh në
koncept dhe në brendësi të çdo elementi që ty të vjen, pasi shkolla jonë është
një shkollë që vjen nga një konkurs paraprak dhe ti përzgjedh disa element me
risi të reja. Ne mundohemi që të japim atë element që i bën dhe studentët
motivues në këtë profesion aq të bukur dhe të vështirë në të njëjtën kohë.
Si ka nisur rruga drejt koreografisë. Ka qenë një zgjedhje e juaja apo dikush
ju drejtoi tek kërcimi?
Si çdo pedagog, unë e kam nisur
me Liceun Artistik. Të them të drejtën, në fillimet e mia nuk e mendoja se do të
bëhesha koreografe, nuk e mendoja, sepse më dukej tepër e vështirë për të bërë
emër në këtë lloj arti. Në atë kohë ishin të paktë koreografët si Panajot Kanaçi,
Agron Alija, Petrit Vorpsi e shumë koreografë të tjerë, të cilët ishin profesorët
e mi. Në fillim nuk dija se çfarë ishte koreografia, nuk dija se çfarë ishte
ajo shkollë arti, por gradualisht mëson dhe mundohesh që të japësh atë që ti
mendon dhe këtë ta shprehësh me anë të lëvizjeve dhe me anë të koreografisë që
ti bën. Kështu ka nisur koreografia tek unë, por, që pas shkollës, mua nuk m’u
dha mundësia që të arrija të futesha në punë. Atëherë isha e detyruar që të
tregoja se unë ekzistoj, jam këtu dhe po bëj diçka, ky është emri im dhe punova
pa të drejtë rroge për një vit e gjysmë në Pallat të Pionierëve. Ajo ka qenë një
qendër e madhe që nxirrte talente dhe sot më vjen shumë keq që nuk ekziston më.
Më pas vazhduam me “Dekadën e Majit” dhe me “Kombinatin e tekstileve”, një grup
artistik që ishte amator, por që kishte talente mjaft interesante. Këto kanë
qenë dy punët e mia të para që u vlerësova nga një komision ku emocionet kanë
qenë shumë të mëdha dhe për faktin se shumë pedagogë më dhanë kurajën të eci në
këtë rrugë si koreografe.
Sa e vështirë ka qenë mbijetesa si koreografe?
Rruga si koreografe ka qenë
gjithmonë e vështirë, nuk mund të thuash - shiko se tani është fillimi dhe
vazhdimi do të jetë më i lehtë. Ky lloj arti ka qenë gjithmonë i vështirë, pasi
ti duhet të jesh e azhurnuar në çdo moment me gjërat që ndodhin, pasi kërcimi
ka ecur shumë që nga koha e monizmit. Nëse nuk je koherente me atë çfarë ndodh
në ndryshimin e koreografisë çdo ditë, ti nuk je e aftë të jesh më në treg dhe
të bësh karrierë. Një vështirësi tjetër është të dish të ndash punën që bën ti
me punën me studentët, janë dy koncepte krejtësisht të ndryshme dhe ti duhet t’i
sjellësh sa më afër vetes, pasi janë shumë të rinj për të konceptuar se çfarë
pune e madhe vjen më pas.
Çfarë ndodhi pas viteve ‘90 me ju? Si vijoi karriera juaj artistike?
Pas viteve ‘90 jam aktivizuar me
“Gjimnastradën”, ishin grupe të rinjsh të shkollave të mesme që performonin në
aerobi. Më pas, në ‘92-in filluan “12 Vallëzime pa një të shtunë”, ishte
spektakli i parë që Grabocka solli vetëm për kërcimin dhe pati një impakt të
madh tek publiku në atë kohë. Kjo risi ishte një hap gjigant, pasi aty për herë
të parë u ndeshën që nuk kishte vetëm balet klasik, por kishte dhe shumë zhanre
të tjera ku u formuan dhe çiftet e para. Në këtë eveniment u spikatën dhe talentet
e para të koreografisë, ishte një gjetje e re e kohës dhe pëlqehej.
Cili ka qenë momenti kulminant i karrierës suaj?
Është e vështirë të ndash punën tënde
dhe të thuash kjo është më e mira. Për mua çdo punë kur mbaron dhe ti i ke dhënë
shpirtin tënd është kënaqësia më e madhe. Çdo artist, kur mbaron punën edhe pse
merr vlerësim gjithmonë, thotë sikur ta kisha bërë pak më ndryshe. Janë shumë elementë
që plotësojnë njëra-tjetrën dhe në këto momente nuk di të ndaj një punë më të
veçantë, por do të ndaja provimet e studentëve të mi, ku ata quhen provime, por
ato sjellin shfaqje të mirëfillta. Skena është altari më i lartë për çdo
artist.
Keni dy dekada që merreni
me koreografinë duke sjellë koncepte dhe risi çdo herë. Gjatë këtyre viteve,
keni ndonjë peng të parealizuar?
Artisti gjithmonë kërkon sa më shumë nga
vetja, por pengjet janë gjithmonë ana ekonomike. Ana ekonomike është baza dhe
kufiri që ty të pengon të realizosh një shfaqje apo një projekt që e ke në
mendje prej vitesh. Nuk dua t’i hap letrat që tani, sigurisht kam një ide timen
që dua ta realizoj.
Përveçse një koreografe,
jeni dhe nënë e dy fëmijëve. Çfarë drejtimi kanë marrë ata, duke ditur që vijnë
nga një familje artistësh?
Bashkëshorti im ka mbaruar pikturë, por ai
kishte dhe një dhunti tjetër, atë të restaurimit. Fëmijët janë larguar nga
rruga e artit duke parë dhe vështirësitë që ne kemi kaluar si artistë. Vajza i
ngjan Kujtimit, pasi ka shumë dorë për pikturën, ndërsa djali dëshiron që të ndjekë
mjekësinë. Megjithatë, ata janë akoma të vegjël për të vendosur, nëse do të jenë
zgjedhjet përfundimtare.
Cilat janë projektet që
do t’ju ndjekin në vazhdim?
Në këto momente është i rëndësishëm përfundimi
i vitit me studentët. Një projekt vetjak është në lidhje me punën e
bashkëshortit tim. Këto vitet e fundit, ai ka punuar mbi tre libra; monografi,
tregime dhe poezi. Dëshira ime është që t’i botoj, pasi është dhe një amanet i
fundit i tij, dhe të hap një ekspozitë memoriale me punët e tij të fundit, një
përkujtim si artistit dhe si krijues.
Comments
Post a Comment