Bujar Alimani: Filmi mbetet sfida ime e madhe, tundues edhe teatri
Izaura Ndoj
Pasioni dhe
puna janë dy elementët që e karakterizojnë regjisorin Bujar Alimani. Pritshmëri
të larta që ai i vë mbi vete janë rezultat i sukseseve të tij në karrierën
artistike. Në një intervistë për “Koha Jonë”, regjisori Bujar Alimani rrëfen
projektin “Cinefier 2012, një projekt mjaft ambicioz për të rinjtë, sukseset e
një viti për filmin “Amnistia”, dashurinë për regjinë e teatrit, si dhe sfidat
që do ta ndjekin gjatë këtij viti. Bujar Alimani u lind më 27 janar 1969 në
Patos, Fier. Ai studioi për pikturë dhe artin skenik në Akademinë e Arteve të
Bukura në Tiranë. Në vitin 1992, ai emigroi në Greqi, ku ka punuar si asistent drejtor
në disa filma greke. Pas aktiviteteve të shumta, filmat e tij të shkurtër u
përzgjodhën dhe u dhanë në festivale të ndryshme ndërkombëtare të filmit, si në
Tampere, Regenyburger, Siena, Sydney, Montpellier etj. Në vitin 2011, ai drejtoi
filmin e tij të parë titulluar "Amnesty". Ky ishte filmi i parë
shqiptar që është financuar nga Këshilli i Europës fondi “Eurimages”. Filmi ka
marrë pjesë në shumë festivale ndërkombëtare dhe deri më tani ka rrëmbyer 10
çmime. Gjatë kësaj interviste, Alimani na tregon se cila është sot
kinematografia shqiptare, filmi shqiptar dhe perspektiva e tij.
Prej disa javësh ndodheni në Fier në kuadër të projektit “Cinefier
2012”. Mund të na shpjegoni më tej si erdhi ky projekt dhe qëllimin e tij?
“CINEFIER 2012” është një cikël
seminaresh mbi kinematografinë që ka për qëllim grumbullimin e një kontingjenti
të rinjsh me prirje drejt filmit dhe organizohet e mbështetet prej Bashkisë
Fier. Ka një segment kohor dy muaj dhe ka nisur kryesisht me leksione teorike rreth
kinematografisë e komponentëve të realizimit të një filmi, paralel e gjithë kjo
me njohuri për historinë e kinematografisë botërore e asaj shqiptare, por duke
fokusuar gjithçka drejt realizimit të tre filmave me metrazh të shkurtër me ide
të vetë nxënësve që kanë shkuar drejt të bërit të skenarëve e që do të realizohen
totalisht prej tyre. Prekja e të gjitha hallkave të bërjes së një filmi është
thelbi i këtij cikli seminaresh.
Mbase historia shqiptare ju intrigoi dhe ju vuri përpara realitetit
shqiptar për të realizuar filmin “Amnistia”. Po sot, pas kaq triumfesh si ndjeheni?
“Amnistia” është e mbështetur në
histori shqiptare e mbetet një film absolutisht me vulë kombëtare, pa i hequr
aspak karakterin global human. Më tërheq vendi im dhe është obligim imi njerëzor
që si shqiptar që jam, të trajtoj historitë e njerëzve të mi.
Por, përveç kësaj, “Amnistia” ju identifikon si një regjisor me
pritshmëri të larta pas çmimeve që ka rrëmbyer në mbarë festivalet ku ka marrë
pjesë...?
Filmi ka mbyllur deri tani në
harkun e një viti nga dalja e kopjes së parë të konkurrojë zyrtarisht në 36
Festivale Ndërkombëtare e të vlerësohet me 10 çmime. Nuk është pak për filmin e
parë të një regjisori që vjen nga një vend pothuaj i panjohur në hartën botërore
të industrisë së filmit. Sigurisht që më shqetëson puna e ardhshme dhe cilësia
e saj. Le të shpresojmë se gjithçka do të shkojë mirë, pasi dihet gjendja e vështirë
ekonomike e QKK dhe filmi është i varur direkt me financimin.
Si i kujtoni fillimet tuaja drejt regjisë, pasi deri më tani ju kemi
parë të fokusuar në regjinë e filmit. Ndoshta ndonjë ditë do t’ju shikojmë si
regjisor teatri?
Nëse flisni për fillimet drejt
regjisë së filmit, mund t’iu them se kanë qenë pak a shumë të rastësishme. Por,
ndodh shumë shpesh që edhe ardhjet tona në jetë të jenë po kaq të rastësishme,
kështu që nuk është aspak e rëndësishme kjo, e rëndësishme është vija e jetës,
vija e karrierës, se çdo bëhesh më vonë e si do të bëhesh. Filmi për mua mbetet
sfida më e madhe, po jo më pak tundues është edhe teatri. Dua herë pas here të
bëj edhe regji teatri.
Përveç sukseseve jeni përballur dhe me shumë peripeci gjatë karrierës suaj
artistike...?
Sukseset janë përbri me peripecitë.
Nuk mund të kuptohen pa njëra-tjetrën. Madje, mendohet se e para, pra suksesi është
fryt i të dytës, i peripecive. Nuk e kam menduar jetën time ndonjëherë pa vështirësi
pa qenë domosdoshmërisht njeri mazokist. Kështu ndodh, kështu është jeta ime.
Tranzicioni që pësoi Shqipëri bëri që dhe ju të iknit mes qindra
artistëve jashtë trojeve shqiptare. Na flisni pak mbi këto sfida dhe kthimin
tuaj drejt artit?
Lëvizja e intelektualëve nëpër
botë ishte plaga më e madhe e kombit, sepse, në fakt, shumica e tyre humbën ose
pas cikleve të rropatjeve u kthyen sërish në vend, në Shqipëri. Një pjesë e mirë
nuk e gjetën veten ose nuk mundën të përfshihen në çka ndodhte në shoqëritë ku
ata shkuan. Dhe kthehen sërish në Shqipëri në thelb me famën e të “dikurshmëve”
...Në fakt ka pak tragji-komizëm dhe trishtim. Shpesh i këndojmë vendit tonë
duke thënë “balta më e ëmbël se mjalta”, pasi nuk kemi mundur të suksesojmë
atje, në botën e zhurmshme e të fortë të vlerave të barabarta e këtu nuk është
faji i asaj bote të Perëndimit. Absolutisht jo. Ka tek ne shqiptarët mungesë të
theksuar talenti ose me saktë talent të pagëzuar me vulën e realizmit
socialist, të cilën Perëndimi nuk e njeh fare e as do të dijë. Talentet tanë në
botë qenë tepër të paktë, numërohen me gishtat e dorës, ata që qëndrojnë fort e
në këmbë përballë vlerave si të barabartë mes të barabartëve.
Sipas jush, kinematografia shqiptare, filmi shqiptar dhe perspektiva e
tij sot ku ndodhen dhe çfarë i pret përpara?
Filmi shqiptar sot është më “sakat”
se kurrë. Me një QKK me buxhet të përgjysmuar nuk mund të pretendohet të ketë
kinematografi. Me një tendencë të Qeverive që vijnë dhe shkojnë për të tallur
komunitetin e kineasteve nuk mund të ketë sërish kinematografi. Me një
komunitet kineastësh që nuk flet për këtë, gjithashtu nuk mund të ketë
kinematografi. Ku janë sot “kokat” e regjisë shqiptare të filmit? Përse nuk
flasin? Ku janë “baballarët” e filmit shqiptar që mesa duket fërkojnë duart në
mënyrë barbare duke uruar brenda vetes së tyre “kurrë mos pastë buxhet për të
tjerët”, pasi vetë e kanë mbyllur me një kinema, e cila në thelb pas disa
vitesh nuk do të shihet më nga askush, sepse nuk do të ketë ç’të thotë për
njeriun shqiptar të shekullit 21. Përse nuk prononcohen për “kirurgjinë”
makabre që po i bëhet të ardhmes së filmit shqiptar, e cila sot nuk është gjë
tjetër, veçse buxheti vjetor i QKK i barabartë me grimin e një filmi të mirë
francez? Unë kam plotësisht të drejtë të mendoj kështu, përderisa rreth kësaj
ka vetëm heshtje. Për fat të keq, ky është realiteti në kinematografinë
shqiptare sot. Kineastët shqiptarë janë të përfshirë në ankesa dhe mallkime
personale e kanë harruar se e mira e përgjithshme nuk është ulja e kokës sa herë
ulet buxheti, por përkundrazi protesta e qytetëruar dhe sensibilizimi publik për
atë çfarë ndodh.
Cilat janë sfidat dhe projektet tuaja që do t’ju ndjekin në vazhdim?
Një skenar që dua ta xhiroj në
Verilindje të Shqipërisë në vjeshtë dhe një skenar në punim e sipër që dua ta
xhiroj me buxhet privat në Nju Jork. Të dy brenda vitit 2012, shpresojmë të
realizohen.
Comments
Post a Comment